کد مطلب: ۱۰۱۶۹
تاریخ انتشار: شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶

شهر کتاب مرکزی شب‌های رمضان بیدار است

 

ب

فروشگاه مرکزی شهر کتاب همزمان با نخستین هفته ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای برای داستان‌خوانی، موسیقی، دیدار و گفتگو با اهالی سینما، برنامه‌های آیینی و ... پیش‌بینی کرده است.

مژگان رییسی امجد، مدیر شهر کتاب مرکزی با اعلام این خبر گفت: سنت زنده بودن شهر و کسب و کارها از افطار تا سحر در فصل‌های بهار و تابستان پویاتر است و فکر می‌کنم کتاب‌فروشی‌ها و مراکز فرهنگی هم باید با این تغییر عادت زندگی مردم همراه شوند.

وی اضافه کرد: گرمای هوا در طول روز و شب‌های نسبتا خنک، شیوه زندگی متفاوتی را در سال‌های اخیر برای ما ایرانیان رقم زده است که به نظر من می‌تواند فرصتی طلایی را برای کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی به دنبال داشته باشد به این معنا که ما می‌توانیم از این امکانات برای تغییر ذائقه و تغییر تفریح‌های مردم استفاده کنیم.

مدیر شهر کتاب مرکزی همچنین گفت: معمولا مردم بعد از افطار به کافه یا رستوران یا پارک‌ها می‌روند در حالی که کتابفروشی‌ها با تدوین برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی، می‌توانند مردم را به سمت فرهیختگی، مطالعه و آگاهی بیشتر سوق دهند و آنها را به خرید و مطالعه کتاب تشویق کنند.

امجد ادامه داد: به همین دلیل، برای یک هفته، برنامه‌های متنوعی را در شهر کتاب مرکزی با اجرای مارال دوستی پیش‌بینی کرده‌ایم که علاقه‌مندان برنامه‌های فرهنگی با هر سلیقه‌ای بتوانند شب‌هایی به یادماندنی داشته باشند.

بنابر این گزارش، شهرکتاب مرکزی، واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری از شنبه ۶ خرداد (مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان) تا روز جمعه ۱۲ خرداد، تا ساعت ۲۴ بیدار خواهد بود و در هر شب، با برنامه‌ای متفاوت میزبان علاقه‌مندان است. فهرست برنامه‌ها به شرح زیر است:

شنبه، ۶ خردادماه: پرده‌خوانی با حضور اردشیر صالح پور و مرشد محسن میرزاعلی

یکشنبه، ۷ خردادماه: نشست داستان‌خوانی با حضور محمد حسن شهسواری و چیستا یثربی

دوشنبه، ۸ خردادماه: دیدار و گفتگو با رسول صدرعاملی و سینماگران

سه شنبه، ۹ خردادماه: برنامه‌ای آیینی- ملی

چهارشنبه، ۱۰ خردادماه: بازی‌های گروهی با شعار «موبایل‌ها خاموش، امشب فقط بازی می‌کنیم»

پنج شنبه، ۱۱ خردادماه: نشست داستان‌خوانی با حضور منیرالدین بیروتی و ابراهیم رها

جمعه، ۱۲ خردادماه: نشست موسیقی و اجرای زنده با حضور میلاد درخشانی

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST