کد مطلب: ۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶

«شوالیه تاریکی» در بازار نشر

آنا: فیلم‌نامه «شوالیه تاریکی» در بخش جهان سینمای نشر چترنگ چاپ شده و با مقدمه امیرعطا جولایی آغاز می‌شود. در بخشی از این مقدمه آمده است: «نام چنین فیلم‌نامه‌ای را چطور می‌شود به شوالیه تاریکی برگرداند؟! سخن از تیرگی است و ادبار فراموشی. کلمه در کاربرد نمی‌دانم چندم می‌شود تیرگی. بلی. نامی چند سال به اثبیت رسیده را دست نمی‌شود زد؛ اما خود را ناچار از این توضیح خم دیدم. باری بر دوش انگار. باری... آرزو که این بهترینِ محموعه بتمن را بپسندید. هم‌نشینی شناعت و شکوه در جوکر و آنچه رفت در آقای بروس وین نازنین.»

چنانچه اشاره شد، «شوالیه تاریکی» فیلم‌نامه‌ای از سری فیلم‌نامه‌های بتمن است که در آن سال ۲۰۰۸ با کارگردانی کریستوفر نولان در آمریکا (شیکاگو)، هنگ‌کنگ و بریتانیا ساخته شد و در خلاصه داستان فیلم آمده است: در گاتهام سیتی، یک سال پس از ناپدید شدن دکتر جاناتان کرین معروف به مترسک، امنیت توسط بتمن دوباره به گاتهام بازگردانده شده. در یک روز در گاتهام تبهکاری به نام جوکر به همراه هم‌دستانش به بانکی دستبرد می‌زنند. به دستور جوکر، هم‌دستانش یک به یک یکدیگر را می‌کشند و آخرین نفر را نیز خود جوکر می‌کشد و با پول‌ها تنهایی فرار می‌کند. بتمن در شب همان روز کرین را در یک پارکینگ به همراه چند بتمن قلابی دستگیر می‌کند و پس از آن توست جیمز گوردون از موضوع اطلاع پیدا می‌کند....»

این فیلم بر اساس داستان‌های شخصیت بتمن در کمیک‌بوک‌های شرکت دی‌سی کامیکس و دومین فیلم بتمن به کارگردانی نولان است. کریستین بیل در نقش بروس وین/بتمن، مایکل کین در نقش آلفرد پنی‌ورث، گری الدمن در نقش جیمز گوردون و مورگان فریمن در نقش لوشیوس فاکس، همگی نقش‌های خود در فیلم قبلی را ایفا کرده‌اند.

نشر چترنگ در پایان فیلم‌نامه «شوالیه تاریکی»، استوری بورد این فیلم را نیز منتشر کرده است:

کتاب «شوالیه تاریکی» در۱۹۲ صفحه و با شمارگان ۸۰۰ نسخه در بازار کتاب موجود است.

چترنگ پیش از این نیز فیلم‌نامه‌های «بچه‌های بهشت» نوشته مارسل کارنه و ژاک پره‌ور، «میان ستاره‌ای» نوشته کریستوفر نولان و جاناتان نولان، «پنجره عقبی» نوشته حان مایکل هیز و استفان شارف و «بتمن آغاز می‌کند» نوشته کریستوفر نولان و دیوید اس.گویر را منتشر کرده بود.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST