کد مطلب: ۱۰۵۷۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶

حراج کتاب: ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۴۰۰ و نهایتا ۳۰۰۰ تومان

هنرآنلاین: در بحبوحه بحران کتاب و کتاب‌خوانی، تزهای مختلفی از طرف اهالی ادب و فرهنگ مبنی بر علت العلل مصائب فرهنگی‌مان صادر می‌شود. بعضی بر این گمان‌اند که کتاب خوب کم هست. بعضی معتقدند مردم ما به اندازه پفک و تنقلات فرزندان‌شان بودجه برای خرید کتاب کنار نمی‌گذارند یا بعضی بر این گمان‌اند که کتاب‌ها بعضاً قیمت‌هایی دارند که مخاطب را پس می‌زنند. آیا واقعاً این طور است؟

یکی از مهمترین و معتبرترین ناشران ایرانی بعد از اینکه دیده یکسری کتاب‌هایش به هیچ شکلی فروش نمی‌رود چوب حراج به آن‌ها گذاشته... البته چوب حراج که نه تقریباً دارد کتاب‌هایش را به رایگان در اختیار خوانندگان (!) قرار می‌دهد.

اثر داستانی حسن محمودی با عنوان «یکی از زن‌ها دارد می‌میرد» فقط ۵۰۰ تومان، گزین گفتار شمس تبریزی به انتخاب و تدوین هیوا مسیح ۳۰۰۰ تومان، سی و دو قصه اساطیری به ترجمه سیروس شاملو ۱۴۰۰ تومان یا مثلاً لایم لایت اثر روژه گرنیه به ترجمه مرحوم رضا سید حسینی  ۷۰۰ تومان.

در معرفی این کتاب ناشر نوشته:

لایم لایت، داستان زوال و انزوای کمدینی مشهور است که با زندگی دست و پنجه نرم می‌کند. کمدینی با نام «کال‌وِرو»  که افکار و مشاهدات روزانه‌اش و هم‌چنین کابوس‌های شبانه‌اش همه او را به یاد ایام شهرت و محبوبیتش می‌اندازد، آن زمان که در مشهورترین تالارهای شهر انبوهی از تماشاگران به احترام او می‌ایستادند و او را با تشویق‌های پیاپی و طولانی بدرقه می‌کنند؛ اما خواننده در طول داستان با اشخاص دیگری که هرکدام در زندگی خود به نوعی دچار این زوال و سقوط شده‌اند مواجه می‌شود. از دوست و همکار او در دوران جوانی بگیرید تا صاحب‌خانه‌اش و همچنین دختری که پس از اقدام به خودکشی توسط کال‌ورو نجات داده می‌شود.

 

لایم لایت را روژه گرنیه نویسنده فرانسوی از روی فیلم‌نامه لایم لایت آخرین فیلم چارلی چاپلین نوشته است. این کتاب قصه پشت پرده بازیگران سینما و تئاتر از جمله خود چاپلین را به تصویر می‌کشد. 

اما خب گویا این کتاب ۷۰۰ تومانی هنوز فروش خوبی نداشته.

 

«ماه عسل آفتابی» داستان‌هایی است از: راجبان خانا، راجه رائو، آکوتا گاوا، فرانتس کافکا، آلبرتو مراویا، توماسمان، ایزاک بابل، آلن پیتون و ج. اشتن بک از کشورهای: هند، ژاپن، چک و اسلواکی، ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی و آمریکا  که سیمین دانشور آن را ترجمه کرده است. قیمت ۱۸۰۰ تومان.

«رودین» ایوان تورگینف به ترجمه آلک قازاریان ۲۷۰۰ تومان.

ناشر نوشته است:

ایوان تورگنیف نویسنده بزرگ روس کاشف ناگفته‌های روح آدمی است. سبک و شیوه نگارش این هنرمند خلاق که مورد ستایش بزرگانی چون تولستوی و داستایفسکی بوده هنوز هم بعد از حدود یک قرن و اندی در نوع خود بدیع و جذاب است. رودین داستان دانشجویی جوان، انقلابی و پرحرارت است افکار رادیکال او موجب می‌شود تا دل دختر جوانی دلباخته او گردد اما هنگام اثبات عشق ترس‌های رودین آشکار می‌شود و ... مطالعه این اثر زیبا به همه علاقه مندان ادبیات کلاسیک توصیه می‌شود.

 

رودین [Rudin]. رمانی از ایوان سرگیویچ تورگینیف  (۱۸۱۸-۱۸۸۳)، نویسنده روس که در ۱۸۵۶ منتشر شده است. این نخستین رمان تورگنیف است که از نظر هنری نقص دارد. کل ماجرای رمان بسیار ساده و عاری از عناصر نمایشی واقعی است.

در این رمان، آنچه بیش از هرچیز در آدمی اثر می‌کند مردِ حرف بودن قهرمان داستان است.

تورگنیف بر آن است که در شخص رودین نسل جوان آرمان‌پرست سالهای ۱۸۳۰-۱۸۴۰ را به نمایش درآورد؛ نسلی که دلبسته فلسفه‌ای نسبتاً میان‌تهی است. گفتار پایانی،‌که بعداً افزوده شد و نویسنده در آن به تمام معنی از رودین دفاع و ستایش کرده است، شاهد نسبتاً صادق این امر است. با این همه رودین همچنان یکی از بارزترین نمایندگان افراد «عاطل» و «سربار جامعه» است.

کتاب معروف عباس پژمان هم در میان این حراجی است. کتاب «من و بوف کور». قیمت ۳۰۰۰ تومان.

 

و البته کتاب‌های دیگری هم هست اما حالا که این کتاب‌های قیمت‌هایی خنده دار دارند خریده می‌شوند؟ اکنون که این آثار به فروش نرفته‌اند... دست کم ازهر کدام هنوز چند نسخه موجود هست که سایت این نشر دارد آن‌ها را برای فروش نمایش می‌دهد. 

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST