کد مطلب: ۱۰۸۳۷
تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶

ماجرای مرتاضی که در جالباسی گیر افتاد

هنرآنلاین: «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»  نخستین کتاب «رومن پوئرتولاس» نویسنده‌ی فرانسوی است که با ترجمه‌ی «ابوالفضل الله‌دادی» و در انتشارات ققنوس منتشر شده است.

بنابراین گزارش، پوئرتولاس با این رمان به پدیده‌ی ادبی سال ۲۰۱۳ فرانسه تبدیل شد. این رمان که براساس اطلاعات وب‌سایت نویسنده در ۵۰ کشور دنیا منتشر و به بیش از ۳۷ زبان ترجمه شده، در فرانسه ششصد و پنجاه هزار و در سراسر جهان بیش از یک و نیم میلیون نسخه به فروش رفته است.

داستان از سفر «آژاتاشاترو لاواش پاتل» مرتاض هندی شروع می‌شود که برای خرید تختی میخی به فرانسه سفر می‌‌کند اما دستِ تقدیر او را به آوارگی‌ای تمام‌ناشدنی کشانده و مرتاضِ بینوا را با تعدادی مهاجر غیرقانونی آفریقایی همراه می‌کند. پوئرتلاس که مدت‌ها به عنوان پلیس مرزی در تونل مانش خدمت کرده و کارشناس امور مهاجران غیرقانونی است، در این کتاب از تجارب شغل سابق خود استفاده کرده و به مسئله مهاجران غیرقانونی پرداخته است که به بحرانی نه تنها در اروپا که در کل دنیا تبدیل شده است. او به خوبی نشان داده است چگونه متولّد شدن در جایی که آن را طرفِ بد مدیترانه می‌خواند، می‌تواند زندگی انسان‌ها را دگرگون کند. از این کتاب اقتباسی سینمایی نیز در دست تولید است که بهار ۲۰۱۸ اکران خواهد شد. ابوالفضل الله‌دادی از پوئرتولاس دو رمان دیگر نیز ترجمه کرده است که به زودی در انتشارات ققنوس منتشر می شود.

«سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود» با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST