کد مطلب: ۱۰۸۶۱
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

انتشار یک کتاب تحلیلی درباره تاریخ سینمای ایران

ایلنا:  پنجمین کتاب رضا درستکار نویسنده و منتقد سینما، با عنوان در قلمرو گفتار (۱۵ مقاله سینمایی) به زیور طبع آراسته و وارد بازار کتاب شد.

در قلمرو گفتار، شامل پانزده مقاله مستقل و گزیده از مقالات سینمایی او و تورقی تحلیلی در تاریخ سینمای ایران است که جریان شناسی این سینما را از بدو تأسیس تاکنون در دستور کار خود قرار داده است، برخی منتشر شده و بعضی نشده؛ و به قول مقدمه کتاب، حاصل چرخیدن و کاویدنی‌ست بی‌ادعا، در لابلای فیش‌ها، نکته‌ها، آن تصاویر متحرک، فیلم‌ها، لحظه‌ها و عکس‌ها، مستمر و نامستمر، از همین روزها، سال‌ها، تورق دهه‌ها و عبورهای قرنی که پشت سر همین سینما - سینمای ایران ما - رفت و گذشت و آنسوی در ماند.؛ برای یافتن آن هویت و سرنوشت مفقوده‌ای که می‌گفت؛ باید گشت در این سرار، بگرد، هست! لابلای کتاب‌های قفسه‌ها، جسته‌ایم ما ...!

درستکار کار خود را با نشریات تخصصی سینمایی آغاز کرد و از بدو تأسیس ماهنامه دنیای تصویر نویسنده و عضو شورای نویسندگان این مجله بوده است؛ همچنین با نشریات دیگر از جمله ماهنامه‌ه ای فیلم و ادبستان و فصلنامه‌های فارابی و سینما تک (موزه هنرهای معاصر) نیز همکاری‌هایی داشته. همچنین چهار کتاب در کارنامه دارد؛ فریدون گله؛ زندگی و آثار (۱۳۸۰)؛ بهمن فرمان آرا؛ زندگی و آثار (۱۳۸۱)؛ در قلمرو دیدار (با مجید مجیدی، زندگی و آثارش) ۱۳۸۵ و روایت‌های مستند(۱۳۸۶) ؛ و البته تجربیاتی هم در فیلمسازی به دست آورده است.

کتاب در قلمرو گفتار به همت انتشارات مکث نظر، در ۳۱۲ صفحه و به قیمت ۲۵ هزار تومان از هم اکنون در دسترس علاقمندان سینما است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST