کد مطلب: ۱۱۰۹۹
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶

سعیدحمیدیان حافظ پژوه سال شد

مهر:  بهزاد مریدی در نشست خبری تشریح برنامه‌های یادروز حافظ با اعلام این مطلب گفت: نشان درجه یک حافظ به دکتر سعید حمیدیان، استاد دانشگاه علامه طباطبایی نویسنده مرجع حافظ پژوهی و کتاب پنج جلدی «شرح شوق»، اعطا می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از حضور عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان میهمانان ویژه یادروز حافظ نام برد و افزود: مراسم یاد روز حافظ شیرازی طبق معمول سال‌های گذشته شامگاه ۱۹ مهرماه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود که سخنرانی، شعرخوانی و رونمایی از چند اثر را به همراه خواهد داشت.

مریدی افزود: با توجه به اینکه امسال بیست و یکمین سالی است که یادروز حافظ در تقویم ثبت شده است؛ در کنار برنامه‌های عمومی، همایش‌های علمی با حضور اساتید به نام و کشوری طبق معمول هر سال برگزار می‌شود.

دبیر بزرگداشت یادروز حافظ با اشاره به اینکه یادروز حافظ امسال با عنوان امسال «شاهد قدسی» برگزار می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته به واسطه مقارن شدن یادروز حافظ با ایام دهه اول محرم، یادروز حافظ چند روز زودتر برگزار شد.

مریدی در عین حال از رایگان بودن بازدید آرامگاه حافظ در روز ۲۰ مهر ماه خبر داد و گفت: مراسم یادروز حافظ از چند شبکه ملی و شبکه تلویزیونی فارس پخش خواهد شد؛ این درحالیست که در این کنگره که شامگاه ۱۹ مهرماه در آرامگاه حافظ برگزار خواهد شد، پس از ۸ سال نشان درجه یک «حافظ» به دکتر سعید حمیدیان، استاد دانشگاه علامه طباطبایی نویسنده مرجع حافظ پژوهی و کتاب پنج جلدی «شرح شوق» با حضور اعطا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از همکاری سازمان‌ها و نهادهایی که در برگزاری یادروز حافظ نام برد و گفت: در این مراسم استانداری فارس، بنیاد فارس شناسی، دانشگاه شیراز، مرکز حافظ شناسی، شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و... مشارکت جدی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۰ مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به بزرگداشت خواجه محمد حافظ شیرازی اختصاص یافته که هر سال بدین مناسبت اندیشمندان، شاعران، ادیبان و حافظ پژوهان در سراسر کشور و کشورهای فارسی زبان به برپایی برنامه‌ها و کنگره‌هایی می‌پردازند.

 

 

کلید واژه ها: سعید حمیدیان -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST