کد مطلب: ۱۱۱۷۹
تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶

نشست سراسری استادان زبان و ادبیات فارسی فدراسیون روسیه

مهر:  همایش سراسری استادان زبان و ادبیات فارسی در فدراسیون روسیه با حضور استادان زبان فارسی از مناطق مختلف روسیه در روز جمعه ٢٨ مهرماه در انستیتو آسیا و افریقا دانشگاه دولتی مسکو با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش یک روزه ضمن ارائه دیدگاه‌های تخصصی، مسائل و راهکارهای گسترش هر چه بیشتر آموزش زبان فارسی را در سراسر روسیه بررسی کردند.

رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت ایران در فدراسیون روسیه در سخنان خود با ارزشمند خواندن فرصت برگزاری نشست و همکاری انستیتو آسیا و آفریقا در این حوزه، به توسعه فراگیر روابط ایران و روسیه اشاره کرد و آموزش زبان فارسی را به عنوان یک ضرورت برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات به ویژه در عرصه‌های مردمی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

ملکی در ادامه تلاش برای توسعه کمی و کیفی آموزش زبان فارسی در فدراسیون روسیه و ضرورت انگیزه سازی برای دانشجویان پیش از آغاز دانشگاه و پس از دانش آموختگی را مهم خواند که باید مورد توجه قرار گیرد.

رضامراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه  طباطبائی و عباسعلی وفائی استاد زبان فارسی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از دیگر میهمانان ایرانی این همایش بودند که در خصوص نحوه تدریس و آموزش زبان فارسی در خارج از کشور سخنرانی خود را ارائه کردند.

عبدالقاضی اف رئیس انستیتو آسیا و افریقا دانشگاه دولتی مسکو نیز در سخنان خود به سابقه ۶۰ ساله بخش زبان فارسی در دانشگاه و همکاری‌های این بخش با رایزنی فرهنگی از جمله برگزاری همه ساله المپیاد زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه اشاره کرد.

۴۰ نفر از استادان زبان فارسی از دانشگاه‌های مختلف مسکو و مناطق مختلف از جمله داغستان، تاتارستان، سنت پترزبورگ، آستیا و باشقیرستان در این همایش به سخنرانی و ارائه راهکار برای توسعه زبان فارسی پرداختند.

مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی با ٢٣ کرسی زبان فارسی و اتاق‌های ایرانشناسی سهم بسرایی  را در توسعه زبان و ادبیات فارسی در فدراسیون روسیه ایفا کرده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST