کد مطلب: ۱۱۲۰۶
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶

آستریکس دوباره در صدر پرفروش‌ها

مهر: شخصیت‌های استریکس و اوبلیکس با ماجراهای جدید در قالب کتاب سی وهفتم وارد بازار نشر شدند و در صدر پرفروش‌های آمازون در بخش کتاب خارجی زبان جای گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، سی‌وهفتمین کتاب از ماجراهای «آستریکس و اوبلیکس» این دو شخصیت همیشه همراه را به ایتالیای باستان می‌برد تا با دشمنشان ژولیوس سزار در رم رودر روشوند.

این کتاب مصورکه ۱۹ اکتبر وارد بازار نشر فرانسه شد، همزمان به ۲۰ زبان در سراسر دنیا منتشر شده‌است.

سی وهفتمین کتاب از این مجموعه با عنوان «آستریکس و مسابقه ارابه رانی» به بازار آمده است.

در این کتاب در حالی که همه ایتالیا توسط رومی‌ها اشغال شده، سزار در فکر ایجاد ایتالیای واحد است و در عین حال می‌خواهد در بسیاری از نواحی که ادعای خودمختاری دارند افرادی را به عنوان لژیونرهای روم به کار بگیرد.

این کمیک بوک سومین جلد از کتاب‌هایی است که توسط ژان-ایو فری و دیدیه کنراد خلق شده‌است. آنها به روال قدیمی آلبرتو اودرزو و رنه گوسینی خلق عناوین جدید این کتاب را دنبال می‌کنند.

ماجراهای این دو شخصیت که در اصل توسط رنه گوسینی با تصویرگری دوست هنرمندش آلبرت اودروز خلق شدند و پس از درگذشت گوسینی در سال ۱۹۷۷ توسط تصویرگر مجموعه به مسیر خود ادامه دادند، پس از وقفه ای هشت ساله ، با داستان و تصویر این دو هنرمند ادامه یافته است.

سال ۲۰۱۷ سالی خاص برای پدران خالق آستریکس و اوبلیکس است زیرا آوریل امسال اودرزو نقاش این مجموعه ۹۰ ساله شد و گوسینی ۴۰ سال پیش در ۵ نوامبر درگذشت.

این شخصیت‌ها چنان در فرهنگ فرانسه ریشه دارند که انتشار سی و پنجمین کتاب از این مجموعه با ضرب سکه هایی همراه شده که آستریکس و همراه همیشگی‌اش اوبلیکس را در سرزمین رومن‌ها تصویر می‌کرد.

این مجموعه نخستین بار در اکتبر ۱۹۵۹ منتشر شد و از آن زمان به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده و بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه از آنها در سراسر جهان به فروش رسیده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST