کد مطلب: ۱۱۳۵۴
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶

بحث سوء‌استفاده جنسی به صنعت نشر بریتانیا هم رسید

مهر: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک‌سلر، نتیجه گزارشی درباره سوءاستفاده و آزار جنسی در صنعت نشر نشان می‌دهد، این بخش از جامعه بریتانیایی نیز با این مشکل روبه روشده است.

در پاسخ به این مساله ۳۸۸ پاسخ دریافت شده نشان می‌دهد صنعت نشر نیز مشکل آزار جنسی را تجربه کرده است.

۵۴ درصد از زنان و ۳۴ درصد از مردانی که به این نظرسنجی پاسخ داده‌اند گفته‌اند با آزار جنسی مواجه شده‌اند. این نظرسنجی که به صورت تصادفی انجام شده نشان می‌دهد این موارد شامل آزارهای کلامی در مورد زنان در محل کار یا در رویدادهای مرتبط با کار در موارد اجتماعی و یا پیشنهادهای بی‌شرمانه  و تماس‌های ناخواسته‌ای بوده است که با رویکردهای تجاوزگرانه تحت پوشش کار صورت گرفته است. در این نظرسنجی دو نفر از پاسخ دهندگان نیز با مورد تجاوز روبه رو شده بودند.

میزان این رفتارها در بخش‌های مختلف این صنعت تقریباً برابر ولی در کارگزاران امور نشر حدود ۶۶درصد و در میان کتابفروشان حدود ۶۱ درصد بوده است، که بالاتر از بخش‌های دیگر است.

این آزارها بیشتر توسط همکاران مرد حاضر در رده‌های بالاتر شغلی، در ارتباط‌های حرفه‌ای، نویسندگان یا مشتریان به وقوع پیوسته است و افراد هدف بیشتر جوان‌هایی هستند که در محیط کار به صورت آزاد و نه کارمند ثابت، فعالیت دارند.    

به گزارش بوک‌سلر، این نظرسنجی نشان می‌دهد ۳۰ درصد زنان و ۳۷ درصد مردانی که با آزار جنسی روبه رو بوده‌اند، این موارد را گزارش کرده‌اند وآنهایی که از گزارش آن خودداری کرده بودند از روی ترس، خجالت و یا شرم و یا نگرانی این که بر روی کارشان اثر بگذارد، از بیان آن خودداری کرده بودند.

ماه پیش مجله «پابلیشرز ویکلی» در صنعت کتاب آمریکا نیز چنین گزارشی را منتشر کرده بود و نتیجه نشان می‌داد درصد بالایی از کارگران زن شاغل در این صنعت هنوز هم با مشکل آزار جنسی در محیط کار روبه روهستند.

صنعت کتاب استرالیا نیز اعلام کرده به زودی گزارشی در این باره منتشر خواهد کرد.  

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST