کد مطلب: ۱۱۴۳۷
تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶

عشق و دیگر هیچ

 

روایت عشق از زبان ادیبان، فیلسوفان و روانشناسان در کتابی با عنوان «عشق و دیگر هیچ» منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، این کتاب با عنوان فرعی «روایت تجلی عشق در مراحل مختلف زندگی انسان‌ها» با ترجمه منصوره شوشتری در ۱۳۵ صفحه از سوی انتشارات جوانه رشد به تازگی راهی بازار کتاب شده است.

در معرفی کتاب عنوان شده است: «عشق و دیگر هیچ» ترجمه‌ای از کتاب Love all that matters نوشته مارک ورنان نویسنده انگلیسی است. این نویسنده دانش‌آموخته الهیات و فیزیک و دارای مدرک دکتری فلسفه، استاد مدعو کالج برک بک دانشگاه لندن است که دستی هم در روان‌درمانی دارد. او برای نشریه‌هایی مثل مجله فیلسوفان و روزنامه‌ گاردین در زمینه رابطه انسان با خدا، روابط انسانی و موضوعات روانشناختی مطلب می‌نویسد.

کتابخوانان ایرانی پیش از این با آثاری از ورنان آشنا شده‌اند و چند اثر از او به فارسی برگردانده شده است. روایت ورنان از عشق در این کتاب آمیختگی انسان با این مفهوم ازلی از اولین روزهای زندگی است؛ طوری که همراه با او مراحل رشد جسم و جان را طی می‌کند تا در نهایت عشق انسانی را در نوسان بین قطب‌های اعلا و سفلی می‌بیند و ضرورت عبور از این مرحله را از زبان فیلسوفان، قدیسان، ادیبان و روانشناسان نام‌آشنا روایت می‌کند. شاخصه اصلی کتاب آمیختن یافته‌های روانشناختی در شناخت عشق با مفاهیم برجسته علوم مختلف؛ از جمله فلسفه، اسطوره و ادبیات است. البته ورنان به نقل صرف این مفاهیم اکتفا نمی‌کند و اینجا و آنجا نظرهای خود را با چاشنی نقل از آثاری چون «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» مارسل پروست تا نوشته‌های سورن کی‌یرکگور و آرتو شوپنهاور می‌آمیزد.

 

کلید واژه ها: عشق و دیگر هیچ -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST