کد مطلب: ۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶

تخلص «حسان» ازکجا آمد؟

مهر: محمدجواد محبت شاعر پیشکسوت آئینی و از دوستان قدیمی زنده‌یاد حبیب‌الله چاپچیان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: من از روزگار جوانی با آقای حسان آشنا بودم و موارد متعددی با شعرهای ایشان دمخور بوده‌ام؛ الحق و الانصاف که در زمینه شعرهای آئینی، او هم روان می‌سرود و هم روان، سروده‌هایش را می‌خواند.

وی افزود: آقای حسان که برای ائمه (س) شعرهای زیادی سروده، حتماً پاداش خیر دارد و مأجور است و ان شاء الله از شفاعت آن عزیزان هم برخوردار خواهد بود. اساساً تخلصی هم که ایشان برای خود برگزید، یعنی «حسان» نام شاعری بوده در زمان پیامبر (ص) و این، ارادت او را به سلاله پاک محمدی نشان می‌دهد.

محبت همچنین پیشنهاد داد: در شرایطی که زنده‌یاد حسان خودش چندان به دنبال انتشار شعرها و سروده‌هایش نبود، خوب است ناشری متخصص همت کند و گزیده‌ای از اشعار زنده‌یاد حسان را با انتخاب چند شاعر ورزیده، در قالب یک کتاب و همچنین کل اشعار او را در قالب دیوان شعر، به چاپ برساند.

حبیب‌الله چایچیان (حسان) شاعر و مرثیه سرای اهل بیت (علیهم السلام) روزگذشته پس از تحمل یک دوره بیماری و بستری در منزل، دارفانی را وداع گفت. دو شعر «امشب شهادت نامه عشاق امضا می‌شود» و «آمدم ای شاه پناهم بده» از معروف‌ترین سروده‌های اوست.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST