کد مطلب: ۱۱۴۸۴
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶

مارگارت آتوود برای تأثیر بر رشد صنعت رسانه تجلیل می‌شود

مهر: مارگارت آتوود نویسنده نامدار کانادایی از سوی آکادمی سینما و تلویزیون کانادا یک جایزه ویژه برای خدمت به رسانه دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آکادمی سینما و تلویزیون کانادا اعلام کرد مارگارت آتوود با دریافت یکی از جوایز اسکرین کانادا ۲۰۱۸ تجلیل می‌شود.

نویسنده «داستان ندیمه» جایزه تجلیل هیات کارگردان‌های آکادمی را برای «مشارکت فوق‌العاده‌اش در رشد صنعت رسانه کانادا» دریافت می‌کند.

بت جانسون مدیر عامل این آکادمی اعلام کرد: «آثار درخشان و غیرقابل جایگزین این نویسنده نه تنها در کانادا، که در سراسر جهان شناخته شده است و هر یک از آنها نشان دهنده تنوع و افتخار صنعت فرهنگی کاناداست. آکادمی مفتخر است که به این وسیله می‌تواند از دهه‌ها تلاش و مشارکت مهم و تاثیرگذار ایشان که فراتر از مرزها، استانداردی جدید خلق کرده و الهام بخش نسل‌های آینده کانادایی نیز خواهد بود، تجلیل کند.»

در سال جاری سریال «داستان ندیمه» که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته مارگارت آتوود ساخته شد موفق به کسب جایزه‌امی ۲۰۱۷ شد.

این اثر که با عنوان «سرگذشت ندیمه» به فارسی ترجمه شده رُمانی پادآرمانی است که سال ۱۹۸۵ منتشر شد. این رمان در ژانر علمی تخیلی جا می‌گیرد، هرچند خود نویسنده، با این که کتابش برنده جایزه آرتور سی کلارک که مخصوص کتاب‌های علمی تخیلی است شده، با این نظر موافق نیست.

مراسم اهدای جوایز اسکرین کانادا در تورنتو و ۱۱ مارس ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.    

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST