کد مطلب: ۱۱۴۸۶
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶

نامه‌های طنزآمیز پرویز شاپور به فرزندش منتشر شد

مهر:  نشر مروارید کتاب «خودنویسم را از آفتاب پر می‌کنم» شامل نامه‌های پرویز شاپور به پسرش کامیار شاپور را منتشر کرد که به کوشش فرزند این هنرمند و فرناز تبریزی گردآوری شده است.

«خودنویسم را از آفتاب پر می‌کنم» حکایت نامه‌های هشت سال دوری پرویز شاپور از فرزندش کامیار است که برای ادامه تحصیل به تشویق خود او راهی کشور انگلستان شده بود.

این کتاب شامل حرف‌های صمیمانه پدری است که قصد دارد در زندگی پسرش حضور داشته باشد و نمی‌گذارد دوری راه بین‌شان فاصله ایجاد کند.

این نامه‌های شیرین و پر از طنز و شوخی، از نظر تاریخ معاصر و روند زندگی برخی از هنرمندان آن دوره نیز دارای اهمیت است.

پرویز شاپور در زمره نویسندگانی است که بیشتر به خاطر نگارش کاریکلماتور یا نوشته‌های کوتاه چند کلمه‌ای که ظرافت و دیدی شاعرانه و طنزآمیز دارند در ادبیات ایران شناخته شده است. با این همه شاپور علاوه بر آفرینش کاریکلماتورها، در طراحی سیاه‌قلم نیز توانا بود. وی در سی سال نخست زندگی خود اثری خلق نکرد اما در ۴۶ سال بعدی زندگی اش آثار کم‌حجم ولی پرمحتوایی برجای گذاشت که تاکنون در ۱۲ جلد منتشر شده است.

نشر مروارید پیش از این دو کتاب «فریحنامه» شامل طرح‌های مشترک بیژن اسدی پور و پرویز شاپور و «قلبم را با قلبت میزان می‌کنم» شامل مجموعه کاریکلماتورهای او را منتشر کرده است.

کتاب  «خودنویسم را از آفتاب پر می‌کنم» را نشر مروارید در ۱۹۶ صفحه با قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST