کد مطلب: ۱۱۶۹۵
تاریخ انتشار: شنبه ۹ دی ۱۳۹۶

مراسم اعطای هشتمین جایزه علمی دکترکاردان و تجلیل از دکتر غلامعباس توسلی

 

همه‌ساله همزمان با سالروز درگذشت دکتر علی‌محمد کاردان، استاد برجسته روان شناسی و تعلیم و تربیت و بنیانگذار روانشناسی اجتماعی در ایران،موسسه روان شناسی و علوم تربیتی دکتر کاردان (دانشگاه تهران) به یاری دیگر سازمان‌ها و انجمن‌های علمی و تخصصی جایزه‌ای به نام آن استاد فقید به رساله‌های‌ برگزیده‌ دانش‌پژوهان مقطع دکتری در حوزه‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی اهدا می‌نماید.

مراسم اعطای هشتمین جایزه علمی استاد دکتر علیمحمد کاردان ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۱۱ دیماه ۱۳۹۶ در فرهنگسرای ارسباران واقع درخیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برگزار خواهد شد. درکنار اعطای تندیس جایزه دکتر کاردان به همراه لوح تقدیر و جوایزی ویژه ز طرف خانواده استاد فقید به رساله‌های برگزیده، در این مراسم از بیش از پنجاه سال فعالیت علمی و دانشگاهی استاد برجسته جامعه شناسی کشورمان و عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، استاد دکتر غلامعباس توسلی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

دکتر غلامعباس توسلی در سال  ۱۳۱۴ در رشتخوار خراسان به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۳۵ وارد دانشسرای عالی تهران شد و پس از فارغ التحصیلیبا رتبه اول در رشته زبان و ادبیات فرانسه،طبق قانون اعزام دانشجویان برتر در سال ۱۳۳۹ برای ادامه تحصیل به فرانسه اعزام شد.در طی اقامت خود در فرانسه در محضر بزرگانی چون ژرژ گورویچ، ژان استوتزل و اتو کلاینبرگبه مطالعه جامعه‌شناسی پرداخت و دکترای دولتی خود را در سال ۱۳۴۵ از دانشگاه سوربن پاریس دریافت کرد. دکتر توسلی پس از بازگشت به تهراندر همان سال، به‌عنوان استادیار دانشسرای عالی تهران مشغول به تدریس شد و همزمان به دعوت موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، در آن موسسه نیز به کار تحقیق و پژوهش پرداخت. وی در سال ۱۳۴۷ به درخواست دانشگاه ملی ایران، رشته جامعه‌شناسی را در دانشکده ادبیات آن دانشگاه پایه‌گذاری کرد. با تأسیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر توسلی تا سال ۱۳۵۶ سمت مدیر گروه جامعه شناسی و همچنین سرپرستی انتشارات دانشکده را بر عهده داشت و در این سال با استفاده از فرصت مطالعاتی، پژوهش‌های خود را در دانشگاه‌های برکلی و هیوارد کالیفرنیا ادامه داد.وی در سال ۱۳۵۷ به ایران بازگشت و پس از انقلاب ریاست دانشگاه اصفهان را تا سال ۱۳۵۹ به عهده داشت. دکتر توسلی بار دیگر در سال ۱۳۶۴ مدیریت گروه جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و سپس در سال ۱۳۶۵ ریاست این دانشکده را برعهده گرفت. وی در پی ریزی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه هایتهران و تربیت مدرس نیزنقش به سزایی داشته است. دکتر توسلی در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان پژوهشگر برجسته و در سال ۱۳۸۱ به‌عنوان استاد برگزیده دانشگاه تهران انتخاب شد و مدال درجه یک پژوهش این دانشگاه را دریافت نمود. از این استاد برجسته جامعه شناسی کشورمان تاکنون ۲۰ جلد کتاب و بیش از ۶۰ عنوان مقاله تخصصی،علمی و پژوهشی و نیز دهها مقاله اجتماعی و فرهنگی منتشر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST