کد مطلب: ۱۲۶۰۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

«فیلیپ پولمن» نویسنده سال بریتانیا شد

ایسنا: به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، برندگان جایزه کتاب بریتانیا در حالی اعلام شدند که امسال «فیلیپ پولمن» برای موفقیت قابل ملاحظه در امر نویسندگی رمان به عنوان نویسنده سال انتخاب شد. او همچنین جایزه بهترین کتاب صوتی سال را برای «زیبای وحشی» با روایت «مایکل شین» به خود اختصاص داد.

اما «حال النور اولیفنت کاملا خوب است» که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های اول سال ۲۰۱۷ میلادی در جایگاه دوم قرار گرفته، علاوه بر کسب جایزه بهترین رمان اول جایزه کتاب بریتانیا با غلبه بر برندگان شش بخش دیگر این رویداد ادبی به عنوان برنده بهترین کتاب سال نیز انتخاب شد. هیئت داوران در توصیف این کتاب آن را اثری دارای نگارش درخشان و یک پکیج کامل معرفی کردند.

جایزه کتاب بریتانیا امسال با رقابت نویسندگان مطرحی چون «مت هیگ»، «لی چایلد»، «فیلیپ پولمن»، «آلی اسمیت»، «مگی اوفارل»، «جیمی اولیور»، «هلن دانمور» و «دیوید ویلیامز» همراه بود.

در شاخه ادبیات داستانی «مخزن شماره ۱۳» نوشته «جان مک‌گرگور» با غلبه بر «جدایی» نوشته «ماریان کیز»، «پیاده‌روی بردکیج» نوشته «هلن دانمور»، «زمستان» نوشته «آلی اسمیت»، «چطور زمان را متوقف کنیم» نوشته «مت هیگ» و «شهر دوستان» نوشته «جوانا ترولوپ» جایزه را به خود اختصاص داد.

جایزه بهترین رمان جنایی و هیجانی نیز به «خشک» نوشته «جیم هارپر» رسید. در این شاخه «خط نیمه‌شب» نوشته «لی چایلد» یکی از نامزدها بود.

«کلمات گمشده» نوشته «رابرت مک‌فارلین» و «نفرتی که می‌دهی» نوشته «انجی توماس» به صورت مشترک برنده جایزه شاخه بهترین اثر ادبیات کودک شدند. در این شاخه «زیبای وحشی» نوشته «فیلیپ پولمن» هم نامزد کسب جایزه بود.

«چرا من دیگر درباره نژاد با سفیدپوست‌ها حرف نمی‌زنم» نوشته «رنی ادو ـ لاج» در رقابت با چند اثر از جمله «من هستم، من هستم، من هستم» نوشته «مگی اوفارل» برنده شاخه "ادبیات غیرداستانی: روایی" شناخته شد و جایزه شاخه "ادبیات غیرداستانی: سبک زندگی" نیز به «پنج ماده اولیه» نوشته «جیمی اولیور» رسید.

«زیبای وحشی» نوشته «فیلیپ پولمن» با روایت «مایکل شین» نیز برنده بهترین کتاب صوتی سال شد.

جایزه کتاب بریتانیا هر ساله از سوی مجله «بوک‌سلر» برگزار می‌شود و هدف آن تقدیر از ناشران، نویسندگان و کتاب‌فروشی‌های موفق در عرصه فروش آثار ادبی است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST