کد مطلب: ۱۲۶۰۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

سه کتاب تازه از مجموعه «گفت‌وگو با مشاهیر جهان»

ایلنا: سه کتاب از مجموعه «گفت‌وگو با مشاهیر جهان» به نام‌های «مارتین لوترکینگ؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها»، «کورت وانگات؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها» و «ری بردبری؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها» به تازگی توسط نشر آفتابکاران منتشر شده است.

مارتین لوترکینگ؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها

کتاب «مارتین لوترکینگ؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها» با ترجمه سولماز دولت‌زاده از مجموعه «گفت‌وگو با مشاهیر جهان» نشر آفتابکاران منتشر شده است.

این کتاب ۵ مصاحبه با لوترکینگ از ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۸ یعنی از نخستین حضور تلویزیونی تا آخرین مصاحبه درست ده روز پیش از ترورش را که در نشریات و مجلاتی مثل «ابونی» و برنامه تلویزیونی دهن باز یا شصت‌وهشتمین اجلاس سالانه گردهمایی خاخام‌ها انجام شده است، شامل می‌شود. «سیاهپوست نوین»، «توصیه‌ای برای زندگی»، «آیا تبعیض با تفکیک‌زدایی برابر است؟»، «چه کسی به نیابت از سیاهان سخن می‌گوید؟» و «گفت‌وگو با مارتین لوترکینگ» سرفصل‌های این کتاب هستند.

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«این مجموعه شامل مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای مارتین لوترکینگ (جونیور) در طول زندگی حرفه‌ای‌اش، از نخستین حضور تلویزیونی تا آخرین مصاحبه دقیق و موشکافانه، درست ده روز پیش از ترورش به همراه برخی مطالب ارزنده ازجمله توصیه‌های کم و بیش فراموش‌شده وی در رابطه با حقوق شهروندی در ستون مجله آبنوس می‌شود. پاسخ‌های ژرف دکتر کینگ به موضوعاتی همچون سایه طولانی و دیرین برده‌داری، نقش سفیدپوست‌های آمریکا در دستیابی به تساوی نژادی و حمله به شهروندان سیاهپوست صلح‌طلب می‌پردازد که مستقیماً جهان ما را خطاب قرار می‌دهد، جهانی که دکتر کینگ در شکل‌گیری‌اش کمک کرد اما زودتر از آن‌که ببیندش از این جهان رخ بربست.»

کتاب «مارتین لوترکینگ؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها» با ترجمه سولماز دولت‌زاده در ۱۴۱ صفحه و به قیمت ۱۱۰۰۰ تومان توسط نشر آفتابکاران منتشر شده است.

ری بردبری؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها

کتاب «ری بردبری؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها» با ترجمه سولماز دولت‌زاده از مجموعه «گفت‌وگو با مشاهیر جهان» نشر آفتابکاران منتشر شده است.

این کتاب ۴ مصاحبه با لوترکینگ از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ را که توسط سام ولر در کنفرانس سالانه سن‌دیگو یا دانشگاه پزشکی وسترن انجام شده است، شامل می‌شود. «اسلحه لیزری، ربات و موشک: تأثیر ردی‌بردی بر آینده»، «معمار آثاری و سایر مقاله‌ها»، «دمای اشتعال کتاب» و «آخرین گفت‌وگو» سرفصل‌های این کتاب هستند.

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«ری بردبری با ذکاوت و اشتیاق در مجموعه گفت‌وگویی، شامل آخرین مصاحبه‌ای که با زندگینامه‌نویسش دارد به عنوان محبوب‌ترین و موثرترین نویسنده آمریکا از ادبیات، سفرهای فضایی، معماری و میراثش سخن می‌گوید.»

کتاب «ری بردبری؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها» با ترجمه سولماز دولت‌زاده در ۱۲۸ صفحه و به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان توسط نشر آفتابکاران منتشر شده است.

کورت وانگات؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها

کتاب «کورت وانگات؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها» با ترجمه حسین کربلایی‌طاهر (شاهین) مجموعه «گفت‌وگو با مشاهیر جهان» نشر آفتابکاران منتشر شده است.

این کتاب ۶ مصاحبه با وانگات از ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۷ را که در نشریاتی مثل ژاریس ریوی‌یو، استاپ اسمایلینگ، این دیز تایمز آنلاین و ... منتشر شده است، شامل می‌شود. «کورت وانِگات، هنر داستانسرایی»، «برای دوست داشتن، چیزی بیش از مرگ باید وجود داشته باشد»، «نمایش جو و کورت»، «مالیخولیای پایان همه‌چیز»، «آقای وانِگات، خدا بیامرزدت» و «آخرین گفت‌وگو» بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«یکی از بت‌شکن‌های بزرگ آمریکا به تفصیل راجع به سیاست، جنگ، کتاب و نویسندگی در مجموعه‌ای از گفت‌وگوها، ازجمله آخرین گفت‌وگوی منتشرشده‌اش، صحبت می‌کند.»

کتاب «کورت وانگات؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوها» با ترجمه حسین کربلایی‌طاهر (شاهین) در ۱۵۸ صفحه و به قیمت ۱۲۰۰۰ تومان توسط نشر آفتابکاران منتشر شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST