کد مطلب: ۱۲۶۱۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

دکتر معصومی‌همدانی: در حق خودم سخت‌گیرم اما به دیگران آسان‌ می‌گیرم

 

فارس:  دکتر حسین معصومی همدانی امشب در آئین اردیبهشت مفاخر و مراسم نکوداشتی که برای او برگزار شده بود، اظهار کرد: چند سال پیش در یکی از مجلات نطرسنجی کرده بودند که چرا ایران را دوست دارید و اشخاص مختلفی جواب داده بودند اما بنده با خودم گفتم که سوال درستی است یا نه، زیرا دوست داشتن وطن دلیل نمی‌خواهد.

وی علاقه به وطن را یک امر عاطفی و طبیعی دانست و با بیان اینکه بنده متولد همدان هستم و این شهر را دوست دارم، گفت: ۵۰ سال است که در همدان زندگی نمی‌کنم ولی نمی‌توانم بگویم تهرانی هستم.

معصومی همدانی اضافه کرد: وقتی به گذشته خودم نگاه می‌کنم می‌بینم اگر بخش کوچکی از ویژگی‌هایی که در حق من گفته شد درست باشد، بخشی از آن به محیطی که در آن متولد شدم بستگی دارد.

وی با بیان اینکه من در خانواده اهل علم و شهری که محیط مناسبی برای مطالعه و علم بود، متولد شدم گفت: بنده بخت این را داشتم که از کودکی و نوجوانی با انسان‌های برجسته همدان آشنا شوم و از محضر آنها استفاده کنم که خدا را شاکرم.

این ادیب برجسته با اشاره به اینکه من مظهر پراکنده‌کاری هستم، افزود: برخلاف کسانی که از اول یک کار را دنبال می‌کنند بنده بسیار متأثر از شرایط می‌شوم و اگر هرکسی کمک بخواهد دریغ نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه جامعه به سمت حرکت در مسیر متخصص‌پروری است، گفت: از پدرم یاد گرفتم در حق خودم سخت‌گیر و در حق دیگران آسان‌گیر باشم، امیدوارم توانسته باشم این درس را عملی کرده و به زوائد توجه نکنم و در هرچیز به اصل برسم‌ و در زیورالات گم نشوم.

معصومی‌همدانی در پایان موفقیت‌هایش را مرهون لطف خداوند متعال، خانواده و دوستانش دانست و اظهار کرد: مفتخرم این لطف از طرف همشهریانم به من شد که از هر چیزی عزیزتر هستند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST