کد مطلب: ۱۲۶۳۵
تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

۶ کتاب نامزد جایزه «جورج اورول» شدند

ایسنا: به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، امسال «الی اسمیت» با رمان «زمستان» نامزد جایزه سه‌هزار پوندی «جورج اورول» شده است. این رمان در صورت موفقیت، اولین اثر داستانی خواهد بود که در یک دهه اخیر موفق به کسب این جایزه ادبی شده است.

جایزه «جورج اورول» که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند و آن تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است. این جایزه در سال‌های گذشته به نویسندگان غیرداستانی چون «جان بو»، «اندریا گیلیز» و «تام بینگهام» اعطا شده و در طول تاریخ ۲۳ ساله برگزاری آن تنها یک رمان در سال ۲۰۰۶ با عنوان «موزس، شهروند و من» نوشته «دلیا ژارت-مکوالری» به عنوان برنده انتخاب شده است.

رمان «زمستان» نوشته «الی اسمیت» برای کسب جایزه «جورج اورول» ۲۰۱۸ با «تستسرون رکس» نوشته «کوردیلا فاین»، «روشنگری اسلامی» نوشته «کریستوفر دبلایگ»، «آن‌چه تو نگفتی» اثر «مارک مازور»، «عشاق و غریبه‌ها» از «کلر ویل» و «فقر سفری» از «دارن مک‌گاروی» رقابت خواهد کرد.

جایزه «جورج اورول» ابتدا در بخش کتاب سیاسی کار خود را آغاز کرد و پس از آن بخش روزنامه‌نگاری و در سال ۲۰۰۸ جایزه وبلاگ‌نویسی نیز به آن اضافه شد. از دو سال پیش هم بخش جدیدی به این جوایز اضافه شده که به بهترین اثر در حوزه گزارش اجتماعی تعلق می‌گیرد.

سال گذشته «شهروند کلِم» نوشته «جان بو» که پرده‌ای از زندگی «کلمنت اتلی» یکی از مهم‌ترین و البته کمتر شناخته‌شده‌ترین چهره‌های سیاسی قرن گذشته میلادی است، موفق به کسب جایزه «جورج اورول» در سال ۲۰۱۷ شد.

برنده جازه «اورول» سال ۲۰۱۸ روز ۲۵ ژوئن (چهارم تیر) و همزمان با صدوپانزدهمین سالروز تولد «جورج اورول» معرفی می‌شود.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST