کد مطلب: ۱۲۷۱۶
تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷

نام‌گذاری خیابانی در تهران به نام عبدالله انوار

هنرآنلاین: تغییر نام خیابان شنگرف واقع در محدوده منطقه ۳ شهرداری تهران به نام سیدعبدالله انوار از سوی کمیسیون نامگذاری معابر به ریاست محمدجواد حق‌شناس به صحن شورا ارائه شده بود که ساعتی پیش و با ۱۹ رای موافق از ۲۰ عضو حاضر به تصویب رسید.
عبدالله انوار نسخه‌شناس، پژوهشگر، ریاضیدان و مترجم است که از مهمترین آثار او می‌توان به شرح و ترجمه شفای ابن سینا اشاره کرد.
محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون نام‌گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به نام‌گذاری خیابانی به اسم عبدالله انوار که صبح امروز در صحن شورای شهر تصویب شد گفت: قطعا خوانندگان شما چون به‌طور تخصصی حوزه کتاب را دنبال می‌کنند با شخصیت، نام و موقعیت استاد عبدالله انوار آشنا هستند. ایشان یک چهره منحصر به فرد در نسخه‌شناسی، ریاضیدان و متخصص متون ریاضی کهن است که درواقع بیش از شاید ۷ دهه عمر پربرکتش را در راه دانش، پذیرش و حفظ میراث کهن و مکتوب گذاشتند و یکی از تهران‌شناسان مجرب و ارجمند ما هستند.
او افزود: در شورای شهر تصمیم ما بر این بوده که بتوانیم از شخصیت‌ها و چهره‌هایی که می‌توانند الگوی نسل آینده باشند اینگونه تجلیل به عمل آوریم و در عین حال این نامگذاری‌های می‌تواند گوشه‌ای از خدمات و ارزش‌های این چهره‌های عزیز را قدردانی کند. لذا این کار را در دستور کار شورا قرار دادیم. با توجه به ویژگی‌هایی استاد و نقشی که در رابطه با اسناد و نسخه‌شناسی داشتند تلاش شد که نامی در کنار ساختمان شماره ۲ کتابخانه ملی یا همان مرکز اسناد، حد فاصل خیابان میرداماد و حقانی به نام شنگرف مورد توجه قرار گیرد و کمیسیون هم پیشنهاد کرد و خوشبختانه در شورای شهر توانست از ۲۰ رای، ۱۹ رای را به خود اختصاص دهد و مورد موافقت اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورا قرار بگیرد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST