کد مطلب: ۱۲۸۱۵
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

برنده‌ی کتاب اورنج کیست؟

مهر: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکتوالیته، در دهمین سال برگزاری جایزه کتاب اورنج، یوآخیم اشنرف برای رمانی با عنوان «آن شب» (Cette nuit) که از سوی انتشارات زولما منتشر شده، این جایزه را به خانه برد.

در این رمان، نویسنده با طنزی که خاص خودش است، مخاطب را با تمرکز  بر خاطرات مردی از زندگی‌اش، به دنیای صمیمی یک خانواده‌ می‌برد. این کتاب با حساسیتی وسیع نوشته شده است.

برنده این جایزه با رای گروه داوران و خوانندگان کتاب به صورت اینترنتی انتخاب شده است.

جایزه کتاب اورنج از سال ۲۰۰۹ اهدا می‌شود و به کتابی ادبی به زبان فرانسوی تعلق می‌گیرد که در فاصله یکم ژانویه تا ۳۱ مارس همان سال نوشته شده باشد. نویسندگان، کتابفروشان و کتاب‌خوانان با رای خود این برنده را انتخاب می‌کنند.

برنده این جایزه ۱۵ هزار یورو دریافت می‌کند.

امسال ریاست گروه داوری را اریک اورسنا برعهده داشت و لویی فیلیپ دالمبر برنده سال ۲۰۱۷ این رقابت، کوتر ادیمی، ژان-ماری بلس دو روبلس، فرانسواز -هنری دزربال، لئا دساندره و ساندرین بابو گروه داوری را تشکیل داده بودند.

فهرست اولیه‌ این رقابت متشکل از ۳۰ کتاب بود که در نیمه مارس معرفی شد و از میان آن، فهرست نهایی دربرگیرنده نام ۶ رمان در اوایل ماه می بیرون آمد. در مرحله بعد با رای داوران و کتابخوانان برنده از فهرست نهایی انتخاب شد.

دیگر فینالیست‌های این رقابت ونسان آلماندروس برای «پرواز کن» از انتشارات مینویی، آناندا دِوی برای «خوردن یکدیگر» از انتشارات گراسه، ویلفرد ان‌سوندی برای «یک اقیانوس دو دریا سه قاره» از انتشارات اکت سود، مارک آلکساندر اوهو بامبه برای «دین بین فو» از انتشارات سابین و فلورنت اوسی برای «پاریس-ونیز» از انتشارات آلاری بودند.  

یوآخیم اشنرف متولد ۱۹۸۷ در استراسبورگ است. او در پاریس و نیویورک در رشته ادبیات تحصیل و کارش را در انتشارات گالیمار شروع کرد و سال ۲۰۱۶ به عنوان ناشر کتاب‌های خارجی، به انتشارات گراسه پیوست.

وی نخستین رمانش را سال ۲۰۱۴ منتشر کرد.

سال ۲۰۱۷ رمان «قبل از این که سایه ها محو شوند» نوشته لویی-فیلیپ دالمبر به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده بود.

جایزه کتاب اورنج با جایزه‌ای که به همین نام به ادبیات زنان بریتانیا اهدا می‌شد تفاوت دارد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST