کد مطلب: ۱۲۸۲۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

حکمی که مایه تعجب و سوتفاهم شد!

مهر:  پس از انتشار حکمی از سوی کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی مبنی بر انتصاب نصر الله پورجوادی، پژوهشگر حوزه فلسفه و عرفان، به مدیریت بخش فلسفه آن مرکز، حالا نصرالله پورجوادی با انتشار یادداشتی تعجب خود را از این حکم اعلام کرده و در بخشی از متن این یادداشت خطاب به رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی نوشته است: «حکمی که جنابعالی صادر فرمودید این توهم را ایجاد کرده که بنده خواسته‌ام پست دوستان خود را به چنگ آورم».

متن کامل یادداشت پورجوادی خطاب به موسوی بجنوردی بدین شرح است:

جناب آقای بجنوردی                                                                                                    

رئیس محترم مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی              

اخیراً حکمی از جانب جنابعالی برای بنده صادر شده که مایه تعجّب بنده و سوءتفاهم دوستان و همکاران گشته است، حکمی که بنا بر آن این جانب را لایق دانسته‌اید که مدیریّت گروه فلسفه دائرة المعارف را به عهده بگیرم. همان طور که می‌دانید، بنده نسبت به مسائلی که اخیراً برای آن مرکز پیش آمده است دو بار حضوراً اظهار تأسّف کردم و به جنابعالی عرض کردم که هیچ وقت نخواسته و نمی‌خواهم تضعیف و خدای‌ناکرده فروپاشی آن مرکز را به چشم ببینم و به شما پیشنهاد کردم که اگر کمکی از دست من ساخته است بفرمائید تا انجام دهم.

جنابعالی روز بعد تلفنی از من سؤال کردید که آیا حاضرم مدیریّت گروه فلسفة مرکز را به عهده بگیرم و من هم بی‌درنگ قبول کردم، در حالی که سالهاست که من از قبول هر نوع مسئولیّتی در هر مؤسسه‌ای امتناع کرده‌ام. در مورد گروه فلسفه هم خیال می‌کردم که قضیه با دیدن دو سه مقاله و اظهارنظر دربارة آن‌ها یا حداکثر با نوشتن بعضی مقالات خاتمه می‌پذیرد و بعد هم مدیر سابق که یکی از دوستان بنده است به مدیریّت خود باز خواهد گشت. امّا حکمی که جنابعالی صادر فرمودید این توهم را ایجاد کرده که بنده خواسته‌ام پست دوستان خود را به چنگ آورم.

یک علّت این توهم نیز نحوة صدور حکم جنابعالی بود. انتظار بنده این بود که اصلاً حکمی صادر نشود یا اگر می‌خواستید صادر کنید باید اصل ماجرا را منعکس می‌کردید و می‌گفتید شما از من خواستید تا مدیریّت بخش فلسفه را قبول کنم. من هم درخواست شما را اجابت کردم. علی هذا خواهشمندم که همان طور که حکم مدیریت مرا در سایت مرکز گذاشته بودید، دستور دهید که این نامه را در همان سایت بگذارند تا رفع سوءتفاهم شود.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST