کد مطلب: ۱۲۸۶۷
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

شب شعر فارسی در آلبانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این برنامه که توسط رایزنی فرهنگی ایران در آلبانی برگزار شد، هنرمندان مشهور و شاخص آلبانی همچون مارگاریتا جپا، گولیلم رادویا، رایموندا بولکو، دیمیتری ارگوتسکا، زامیرا کیتا، کریستیان کوروشی و لیدا رادویا نقش‌آفرینی کردند و در مدت بیش از یک و نیم ساعت کل اشعار کتاب «تخیلات» فراشری را نقالی کردند.

موضوعاتی از قبیل خدا، خلقت، معاد، خانواده، آسمان و ... این آیین را به یک مراسم کاملاً دینی و مذهبی تبدیل کرده بود. مفتی شهر کورچا و دیگر مفتیان آلبانیایی که در مراسم حضور داشتند، از این شب شعر به عنوان مراسم دینی و اخلاقی فوق‌العاده یاد کردند.

این برنامه در میدان مرکزی بازار قدیمی شهر کورچا برگزار شد که توسط شهرداری تزئین شده بود. شهرداری کورچا، تئاتر ملی آلبانی و مرکز تئاتر شهر کورچا از همیاران رایزنی فرهنگی ایران در اجرای این برنامه بودند.

بر اساس همین گزارش، در پایان مراسم کتاب «تخیلات» نعیم فراشری و فیلم مستند «ایران از نگاه من» که به تازگی توسط گروه مستندساز آلبانیایی در تهران تولید شده، بین شرکت کنندگان در این مراسم توزیع شد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST