کد مطلب: ۱۲۸۸۸
تاریخ انتشار: شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷

انتخاب آثار هلندی ها برای ورود به ایران

مهر: محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور به خبرنگار مهر گفت: در زمان افتتاح نمایشگاه آثار تاریخی ایران در شهر آسن هلند از آثار تاریخی و موزه ای هلند بازدید کردیم تا بخشی از آنها برای نمایشگاه هلندی ها در تهران انتخاب شود. با این وجود یک گروه تخصی از کارشناسان موزه ای دوباره باید به هلند سفر کنند و اقدامات نهایی را انجام دهند.

وی گفت: این شهر قدیمی ترین منطقه هلند است و موزه های آن آثاری دارند که بسیار قدیمی هستند. بعضی از آثار ۶ یا ۷ هزار سال قدمت دارند.

طالبیان همچنین درباره جمع آوری فهرست آثار تاریخی ایرانی در کشورهای دیگر نیز گفت: من بخشی از این اطلاعات را زمانی که در تخت جمشید مسئولیت داشتم جمع آوری کردم. بخشی از این اطلاعات را از کتاب ها درآوردیم که در غالب تاریخ معاصر چاپ شد و برخی نیز در آرشیو مجموعه تخت جمشید است اما کاملتر از آن را باید از اداره کل موزه ها جویا شد. آنها می بایست چنین فهرستی را داشته باشند. البته اطلاعات اشیایی که در موزه ها هست را به راحتی می توان بدست آورد.

وی همچنین درباره آثار تاریخی دوره قاجارکه در شهر لانس فرانسه به نمایش گذاشته شده است نیز افزود: برخی از آثار این نمایشگاه متعلق به مجموعه داران خصوصی است از کشورهای دیگر است. این آثار زیرخاکی نیستند بلکه آثار مجازی هستند که در اختیار بخش خصوصی و مجموعه داران طی سالهای گذشته قرار گرفته است. این نمایشگاه پس از پایان مهلت برگزاری تمدید نخواهد شد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST