کد مطلب: ۱۲۹۴۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷

اجباری شدن زبان فارسی برای دانشجویان شرق‌شناسی دانشگاه استونی

ایسنا: واحد درسی زبان فارسی برای رشته شرق شناسی دانشگاه تالین کشور استونی اجباری شد.

 بر اساس گزارش ارسالی از عبدالمجید میردامادی رایزن فرهنگی سوئد، جلسات مذاکره این رایزنی با معاون امور بین‌الملل و نیز کارشناس اروپای غربی بنیاد سعدی، رئیس مرکز همکاری­‌های علمی دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد ایرنشناسی و مسئولان نهادهای دانشگاهی، به منظور گسترش زبان فارسی در کشورهای زیرمجموعه این نمایندگی، موجب شد تا درس زبان فارسی در دانشگاه تالین برای دانشجویان شرق‌شناسی از حالت اختیاری به دروس اجباری تبدیل شود.

با اقدام این دانشگاه مطرح کشور استونی، و با توجه به قرارداد حمایت از آموزش زبان فارسی که توسط بنیاد سعدی مستقیم با دانشگاه مذکور امضا خواهد شد، فصل نوینی از گسترش زبان و ادب فارسی در کشور استونی آغاز خواهد شد.

بنا براین گزارش، از زمان اتحاد شوروی سابق، بحث آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های استونی وجود داشته و تدریس آن در این کشور، عمدتا توسط فارغ التحصیلان دانشکدۀ زبان شناسی (شرق شناسی) سنت پترزبورگ انجام شده است. پس از استقلال استونی نیز، به رغم کاهش شدید حمایت های دولت محل،  تدریس زبان فارسی در دانشگاه تالین تداوم داشته است.

هم‌اکنون نیز نظر به استقبال از کلاس های زبان فارسی در دانشگاه تالین و اجباری شدن این واحد درسی برای دانشجویان رشته شرق شناسی که با حمایت های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد سعدی صورت گرفته است، آموزش زبان فارسی در این شهر مسیر پیشرفت تازه ای را طی خواهد کرد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST