کد مطلب: ۱۲۹۹۱
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷

حضور معاون فرهنگی شهر کتاب در همایش «بوکستان، بدون شرق، بدون غرب»

مصطفی مستور، داستان‌نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی  و علی‌اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب،  به عنوان میهمان ویژه  در بوکستان ۲۰۱۸ بدون شرق بدون غرب سارایوو امروز وارد بوسنی و هرزگوین شدند.

به گزارش سحربالکان از سارایوو، سومین دوره همایش «بوکستان، بدون شرق بدون غرب» به همت فستیوال ادبی ملی سارایوو و انتشارات بای بوک از چهارم لغایت هفتم جولای در سارایوو با محوریت گفتگو در خصوص افرادی که در سیاست‌های شرق و غرب گرفتار شده‌اند، برگزار خواهد شد. همایش امسال به مناسبت سالگرد پایان جنگ جهانی اول و اتمام یک قرن جنگ و خونریزی در اروپا و بوسنی و هرزگوین برگزار می‌گردد.


در دو دوره پیشین این همایش، بیش از ۱۰۰ نویسنده داخلی و خارجی همچون ربع الامدین، راوی هیج، کامیلا شمسی، مونا التاهاوی، جان فریمن، امیلا بوتوروویچ، اجه تملکورن، بکیم سجرانوویچ، ایلیا تروجانوف، حنیف قریشی، فاروق شهیچ، خیالو گو، ولادیمیر پیستالو، دمیر کاراکاش، نلیا ورمج شرکت داشتند.


انتشارات بای بوک امسال علاوه بر برگزاری این همایش، نشستی را تحت عنوان «پل ادبی ایران و بوسنی و هرزگوین» با محوریت بررسی روابط و همکاری‌های فرهنگی و ادبی میان دو کشور در نظر گرفته است.  علاوه بر آن مراسم رونمایی از کتاب «استخوان خوک و دست‌های جذامی» با ترجمه معمر کودریچ، مترجم زبان فارسی در سارایوو نیز برگزار خواهد شد به همین منظور مصطفی مستور داستان‌نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی و علی‌اصغر محمدخانی معاون فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب به عنوان میهمان ویژه در بوکستان ۲۰۱۸ بدون شرق بدون غرب برای شرکت در این همایش و نشست فرهنگی به دعوت رسمی دمیر یوزونوویچ دوشنبه ۲ جولای وارد سارایوو شدند. محمدخانی روز سه شنبه  با رئیس و اعضای انجمن نویسندگان بوسنی و هرزگوین نشستی را در مرکز فرهنگی ایران در سارایوو خواهد داشت.

وی طی برگزاری همایش بوکستان ۲۰۱۸، علاوه بر شرکت در جلسات این همایش، دیدارهای جداگانه‌ای با نویسندگان و مترجمان بوسنیایی از جمله پرفسور دکتر جواد کاراحسن خواهد داشت.

دیدار با سفیر ایران، بازدید از کتابخانه، موزه و مدرسه اسلامی غازی خسروبیگ، موزه ملی سارایوو، موزه علی عزت بگوویچ و تونل نجات از دیگر برنامه‌های محمدخانی و مستور در مدت اقامتشان در سارایوو خواهد بود.

 

کلید واژه ها: بوکستان ۲۰۱۸ -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST