کد مطلب: ۱۲۹۹۲
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷

سفیر ایران در بوسنی: گسترش همکاری‌های فرهنگی به خصوص در عرصه کتاب بین دو کشور

سحر بالکان:   مصطفی مستور داستان نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی و علی اصغر محمدخانی معاون فرهنگی و بین الملل شهر کتاب که برای شرکت در سومین دوره همایش «بوکستان، بدون شرق بدون غرب» در سارایوو حضور دارند، صبح امروز سه شنبه ۳ جولای، با محمود حیدری سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که علی اصغر عامری رایزن فرهنگی کشورمان نیز حضور داشت، سفیر کشورمان ضمن خوشامدگویی به مهمانان، بر لزوم گسترش همکاری‌های فرهنگی به خصوص در عرصه کتاب تاکید کرد.

در ادامه محمدخانی ضمن ابراز خرسندی از حضورش در سارایوو، توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های شهر کتاب به ویژه در بخش بین الملل و همکاری با کشورهای خارجی بیان داشت. وی همچنین به برگزاری نشست پل ادبی میان ایران و بوسنی و هرزگوین به ابتکار انتشارات بای بوک در هفته جاری اشاره کرد و این نشست را فرصت بسیار مناسبی برای بررسی دقیق‌تر ظرفیت‌های فرهنگی دو کشور برای گسترش همکاری‌ها دانست.
لازم به ذکر است که کتاب استخوان خوک دست‌های جذامی مصطفی مستور که اخیراً توسط معمر کودریچ به زبان بوسنیایی ترجمه شده است، قرار است طی مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و نویسندگان بوسنیایی در این هفته و در خلال همایش بوکستان ۲۰۱۸ رونمایی شود.

 

 

کلید واژه ها: بوکستان ۲۰۱۸ -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST