کد مطلب: ۱۳۰۴۸
تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷

یک رمان و مجموعه شعر در انتشارات مروارید

ایلنا:  رمان «داستان خیاط؛ روایتی از عشق و انتقام» و مجموعه شعر «مادرم زنی زیبا بود» به تازگی توسط انتشارات مروارید منتشر شده‌اند.

داستان خیاط

رمان «داستان خیاط؛ روایتی از عشق و انتقام» نوشته رزالی هم و با ترجمه مریم سعادتمندبحری توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

ناشر در معرفی این رمان نوشته است: اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی است و تیلی دانیج به زادگاه خود در استرالیا بازمی‌گردد تا از مادر پیر و مجنونش مراقبت کند. مردم این شهر سال‌ها قبل طیِ حادثه‌ای او را از شهر بیرون راندند. پس از گذشت سال‌ها، او به یک خیاط حرفه‌ای در پاریس تبدیل شده و با دوختن لباس‌های زیبا و با شکوه برای اهالی این شهر امرار معاش می‌کند. حالا او زنی زخم‌خورده و دردکشیده است که علی‌رغم همه‌ی سختی‌هایی که از کودکی تاکنون متحمل شده با اراده‌ای قوی و شخصیتی قابل تحسین با تکیه بر توانایی‌هایش، با تفکرات تبعیض‌گرایی و باورهای غلط جامعه رودررو می‌شود. در میان همه‌ی این مشکلات، ناگهان عشقی متولد می‌شود، عشقی که تن رنجور و زخم‌های عمیق قلبش را التیام می‌بخشد تا بتواند درست‌ترین تصمیم زندگی‌اش را بگیرد...

پشت جلد کتاب نیز به نقل از نشریه‌ی معروف استرالیایی The Australian می‌خوانیم: خانم «هَم» قطعات مختلف داستان را به زیبایی و مهارت خاصی کنار هم قرار می دهد تا آن را پرمحتوا و درعین حال شیوا و لذت بخش جلوه دهد. او دید بازی در سبک طنز و کمدی دارد. این کتاب یکی از بهترین رمان های دنیاست و قطعا همه‌ی اقشار جامعه از خواندن آن لذت خواهند برد.

رمان «داستان خیاط؛ روایتی از عشق و انتقام» نوشته رزالی هم و با ترجمه مریم سعادتمندبحری در ۳۱۲ صفحه و به قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

مادرم زنی زیبا بود

مجموعه شعر «مادرم زنی زیبا بود» سروده اسماعیل یوردشاهیان (ای اورمیا) توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

این مجموعه شامل ۶ دفتر به نام‌های «مادرم زنی زیبا بود»، «اگر دوباره ببینمت»، «خواب هزار و یکشب»، «اسمش را از سارها گرفته بود»، «شنیدن عطر شب‌بوها» و «سرزمین سکوت» است.

در یکی از شعرهای دفتر «خواب هزارویک شب» می‌خوانیم:

تفللس را کسی با من نسرود

تنهایی در خیابابی سرد

تاریخی خسته در سرما و یخ

کسی گذشت

کسی از من مرا پرسید

رود و پل مرا پیوند داد

با اجدادم

با روزگار خسته‌ی اقوامم

رود جاری

من در راه

تفلیس مرا می‌سرود ...

مجموعه شعر «مادرم زنی زیبا بود» سروده اسماعیل یوردشاهیان (ای اورمیا) در ۱۲۶ صفحه و به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST