کد مطلب: ۱۴۳۴۹
تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

انتشار آثار جان استن بک در انتشارات نگاه

 هنرآنلاین: مجموعه آثار جان استن بک، نویسنده شهیر آمریکایی و برنده نوبل ادبیات با ترجمه‌هایی از سیروس طاهباز و محمدرضا پور جعفری در انتشارات نگاه منتشر شده است. کتاب‌های "اسب سرخ"، "مرگ و زندگی"، "مروارید"، "راسته کنسرو سازان" و "روزگاری جنگی در گرفت" از آثار این مجموعه کار استن بک هستند.

استن بک که اغلب اشتاین بک و استاین بک تحریر می‌شود از شناخته شده‌ترین و پرخواننده‌ترین نویسندگان قرن بیست آمریکاست. معروف‌ترین کار او کتاب "خوشه‌های خشم" است. استن‌بک در سال ۱۹۶۲ برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

"روزگاری جنگی در گرفت" با ترجمه محمدرضا پور جعفری منتشر شده است. در این کتاب نویسنده، از روزی‌هایی در گذشته‌های بسیار دور، روایت می‌کند. زمانی که جنگی درگرفت. جنگی که نویسنده از آن سخن می‌گوید شاید در خاطره‌ها مانده باشد زیرا آخرین جنگ در نوع خود بود: جنگ جهانی دو.

 این کتاب با قیمت بیست و چهار هزار تومان منتشرشده است.

"راسته کنسرو سازان" ترجمه‌ای است از سیروس طاهباز. این رمان جزو شیرین‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های استن‌بک است که همچون سایر آثار او در دنیایی ترکیبی از واقعیت و خیال،‌ با تم‌مایه‌های از طنز و نقدهای تند اجتماعی، زندگی محرومان و دردمندان جامعه را روایت می‌کند. شخصیت‌های این داستان انسان‌هایی هستند که با مسائل فلاکت‌بار اقتصادی دست به گریبان‌اند، اما پی شادمانی‌های کوچک می‌گردند تا شاید مرهمی باشد بر زخم‌هایشان. حوادث کتاب در خیابانی روی می‌دهد که حاشیه‌هایش پر است از ماهی‌هایی که قرار است به کنسرو تبدیل شوند. داستان در خلال جنگ جهانی دو روی می‌دهد و نویسنده زندگی بومی ساکنان آن منطقه را روایت می‌کند و از شرایط زندگی‌شان می‌نویسد. این رمان جز آثار پرخواننده استن‌بک است و مانند اغلب کتاب‌های این نویسنده در فضای رکود اقتصادی روایت می‌شود.

 این کتاب با قیمت هجده هزار و پانصد تومان منتشر شده است.

دیگر ترجمه سیروس طاهباز در این مجموعه کتاب "مروارید" است.

در خلاصه این داستان چنین می‌خوانیم: کینو مانند پدر و پدربزرگ خود، غواصی فقیر است که مرواریدهایی را از اعماق خلیج جمع می‌کند؛ مرواریدهایی که روزی ثروت عظیمی را برای پادشاهان اسپانیا به ارمغان می‌آوردند و اکنون، فراهم کننده‌ی مایحتاج ناچیز زندگی کینو، همسرش جوانا و کودک نوزادشان هستند. اما در یک روز معمولی مانند بقیه‌ی روزها، کینو با مرواریدی به بزرگی تخم یک مرغ دریایی و به زیبایی قرص کامل ماه از آب سربرمی‌آورد. با به دست آوردن این مروارید، نور امید به زندگی راحت‌تر و امنیت، در دل کینو و خانواده‌اش می‌تابد اما همه اتفاقات پیش رو، مطابق میل او پیش نخواهند رفت.

این کتاب یازده هزار تومان قیمت دارد.

"مرگ و زندگی" نیز اثر دیگری به ترجمه طاهباز است.

بخشی از این داستان را از نظر می‌گذرانید:

خانم مولی مورگان در "سالیناس" که از قطار پیدا شد سه ربع ساعت در انتظار اتوبوس ماند. در ماشین بزرگ جز راننده و خانم مولی، کسی نبود.

زن گفت "می‌دونین، من هیچوقت به "مزرع فلک" نرفتم، از جاده اصلی خیلی دوره؟"

راننده گفت "تقریباً سه مایل."

"اونجا ماشینی گیر می‌آد که منو تا دره ببره؟"

"نه، مگه اینکه کسی بیاد سراغتون."

"پس مردم چه جوری می‌رن به اونجا؟"......

این کتاب را می‌توانید با ده هزار تومان تهیه کنید.

 و در نهایت رمان "اسب سرخ" با ترجمه سیروس طاهباز از دیگر آثار این مجموعه است. در معرفی این کتاب چنین می‌خوانیم که "اسب سرخ"، رمانی اپیزودیک است که از چهار داستان متفاوت اما به هم پیوسته از زندگی جودی در مزرعه بزرگ پدرش در کالیفرنیا تشکیل شده است. جودی که در مزرعه‌ای در کالیفرنیای شمالی بزرگ شده، شرایط زندگی و سختی‌های کار یک مزرعه دار را به خوبی آموخته است و روش رفتار با اسب‌ها را نیز کاملاً می‌داند. اما هیچ چیز، او را برای ارتباط عجیب و خاصش با گابیلان  اسبی چموش و زودجوش که پدرش به او داده، آماده نکرده است. ارتباط عاطفی جودی با اسبش، دنیایی بکر از تعامل انسان و طبیعت را به وجود می‌آورد که زندگی یکنواخت و کسل‌کننده‌ی او را مملو از شادی می‌سازد.

این کتاب نیز یازده هزار تومان قیمت دارد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST