کد مطلب: ۱۴۵۸۵
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷

چگونه پوپولیست‌ها مذهب را ربودند؟

مهر: نویسندگان کتاب «نجات مردم؛ چگونه پوپولیست‌ها مذهب را ربودند» معتقدند که دموکراسی‌های غربی در حال تجربه موج جدیدی از پوپولیسم دست‌راستی هستند که می‌خواهد دین را برای اهداف خود به کار ببندد.
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نجات مردم: چگونه پوپولیست‌ها مذهب را ربودند» که دارای فصل‌هایی با عناوین «ایالات متحده»، «انگلیس»، «فرانسه»، «ایتالیا»، «اتریش»، «هلند»، «لهستان» و «اسراییل» است، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه جنبش‌های پوپولیستی از مذهب برای اهداف خود استفاده می‌کنند و مقامات کلیسا به آنها چه واکنشی نشان می‌دهند.
نویسندگان این کتاب ادعا می‌کنند که پوپولیست‌ها دین را بیشتر از اینکه یک اعتقاد بدانند، از آن برای ایجاد یک حس تعلق استفاده می‌کنند و می‌خواهند با به کارگرفتن هویت و سنت‌های مذهبی، تعریف متناسب با خواسته خودشان ازمفهوم «مردم» را ارائه دهند.
این کتاب می‌گوید پوپولیست‌ها در تلاشند تا با جا انداختن این موضوع که مسلمانان «دشمن اصلی مردم» هستند، ادعا کنند که جوامع مسیحی مورد تهدید و تهاجم اسلام‌گرایی و مسلمانان قرار گرفته است؛ از این رو آنها مفهوم «مردم» و «ضد مردم» را همانطور که خودشان مایلند نشان می‌دهند.
در حالی که کلیه نخبگان کلیساها استفاده از ادیان مذهبی در امور سیاسی را محکوم می‌کنند، پوپولیست‌ها کمترین توجهی به این موضوع ندارند و خود را به عنوان ناجیان واقعی مردم معرفی می‌کنند. کتاب «نجات مردم: چگونه پوپولیست‌ها مذهب را ربودند» پیامدهای مخرب این پدیده سیاسی را مورد بررسی قرار داده است.
این کتاب نوشته «نادیا مرزوکی»، «دونکان مک دانل» و «اولیور روی» است و انتشارات دانشگاه آکسفورد آن را در قالب ۲۸۸ صفحه منتشر کرده است.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST