کد مطلب: ۱۴۷۶۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷

اگر شما هم دچار «اضطراب منزلت» هستید، این کتاب را بخوانید!

مهر: هر کسی که به خاطر تلفنی که پاسخی به آن داده نشده یا ماشین مدل‌بالای همسایه‌اش بی‌خواب شده، بهتر است سریعاً کتاب «اضطراب منزلت» آلن دو باتن را مطالعه کند.

 دو باتن در این کتاب تلاش فراوان برای دستیابی به منزلت اجتماعی را بررسی می‌کند؛ جستجویی که بیش از آسایش مادی، با عشق سروکار دارد. او به اضطرابی جهان‌شمول می‌پردازد که به ندرت آشکارا از آن صحبت می‌شود: نگرانی از اینکه دیگران درباره ما چه فکری می‌کنند، آیا بر اساس قضاوت آنها، ما فردی موفق هستیم یا شکست خورده، برنده‌ایم یا بازنده.

نویسنده کتاب «سیر عشق»، برای اثبات نظریه‌اش از تاریخ غرب و اندیشه‌های سنت آگوستین تا ماکیاولی و آنتونی رابینز بهره می‌گیرد. دو باتن هنگامی که از فضایل مردم‌گریزی هوشمندانه، ارزش هنر، یا چرخاندن لابستر کنار ساحل صحبت می‌کند، نه‌تنها اوقات سرگرم‌کننده‌ای را فراهم می‌آورد، بلکه بسیار مفید و ضروری است.

دو باتن در این کتاب، راهکارهای هوشمندانه‌ای را که افراد برای سرکوبی نگرانی‌هایشان در مسیر جستجوی خوشبختی پیش گرفته‌اند، مطرح می‌کند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«اگر از فکر شکست مضطرب می‌شویم، به این دلیل است که موفقیت، تنها محرک واقعی جهان است تا حُسن نیتش را به ما ارزانی کند. پیوند خانوادگی، دوستی و یا جذابیت، شاید گاهی محرک‌های مادی را غیرضروری جلوه دهند، ولی فقط یک مثبت‌اندیش بی‌عقل می‌تواند برای تامین همیشگی نیازهایش بر این عوامل تکیه کند. انسان‌ها بدون اینکه دلایل قوی برای لبخند زدن داشته باشند، به ندرت لبخند می‌زنند».

«اضطراب منزلت» را زهرا باختری به فارسی برگردانده و انتشارات چترنگ آن را در ۲۳۸ صفحه و به قیمت ۲۸ هزار تومان منتشر کرده است. این ناشر از همین نویسنده رمان «سیر عشق» را نیز به چاپ رسانده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST