کد مطلب: ۱۵۰۳۱
تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷

ایرانی‌ها ۸ میلیارد تومان کتاب خریدند

مهر: طرح پاییزه کتاب با شعار«حال خوش خواندن با پاییزه کتاب» با ۶۷۵ کتابفروشی عضو در سراسر کشور، شامل ۵۲۳ کتابفروشی در مراکز استان و ۱۵۲ کتابفروشی در سایر شهرها و شهرستان‌های استان‌ها از ۲۴ آبان در استان‌ها و از ۲۶ آبان در تهران آغاز به کار کرد.

در این طرح، استان تهران با ۱۰۱ کتابفروشی توانست با فروش ۵۵ هزار و ۷۲۰نسخه کتاب، رتبه پرفروش‏‌ترین استان‏ بر اساس کتاب را به خود اختصاص دهد. همچنین، استان خراسان رضوی نیز با مشارکت ۷۶ کتابفروشی و فروش۴۲۳ هزار و۳۵نسخه کتاب، رتبه دوم طرح پاییزه کتاب را از آن خود کرد. استان قم با ۶۷ کتابفروشی فعال و فروش ۲۳۹ هزار و ۷۰نسخه کتاب در جایگاه سوم پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار گرفت.

کتابفروشی‌های «کتاب رشد شعبه نادری» از اهواز، «پردیس کتاب» از مشهد، «کتاب رشد شعبه مرکزی» از اهواز، «شهرکتاب مشهد» از مشهد، «دنیای کتاب» از قم، «شهرکتاب همدان» از همدان، «شهر کتاب هفت حوض» از  تهران، «شهر کتاب مرکزی» از تهران، «نشر ثالث» از تهران، «شهر کتاب اصفهان شعبه چهارباغ بالا» از اصفهان در صدر پرفروش‏‌ترین کتابفروشی‌های طرح «پاییزه کتاب» براساس کتاب قرار گرفته‏‌اند.

استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قم، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و کردستان به ترتیب جزو پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در طرح پاییزه کتاب شناخته شدند.

طرح «پاییزه کتاب۹۷» بعد از طرح‌های کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و تابستانه کتاب، دهمین گام در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST