کد مطلب: ۱۷۱۵۵
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷

همکاری علمی و فرهنگی شهر کتاب با بنیاد مذهبی بلونیا

در ماه‌های آغازین سال ۲۰۱۹ میلادی کتابخانه‌ی La Pira  پالرمو که بنیاد علوم مذهبی بلونیا (FSCIRE) آن را ساخته است با حضور رئیس جمهور ایتالیا بازگشایی می‌شود.

 این‌کتابخانه، کتاب‌های تاریخ و مذاهب اسلامی را گردآوری می‌کند و قصد دارد تا به یکی از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین کتابخانه‌های اروپا در زمینه‌ی سنن و مذاهب اسلامی بدل شود. رئیس بنیاد مذهبی بلونیا برای غنابخشی به آثار ارائه شده در این کتابخانه، سفرهایی به کشورهای حوزه‌ی مدیترانه، آفریقا، آسیای مرکزی، خاور دور و خاورمیانه را در دستور کار خویش قرار داده است.  بر این اساس، بنا به درخواست سفارت ایتالیا در ایران، پروفسور مللونی، رئیس بنیاد مذهبی بلونیا، به همراه دیگر همکارانش ـ ایوانا پانزکا و پینا فریللو ـ با حضور در موسسه‌ی شهر کتاب با  مدیران این موسسه دیدار و گفت‌وگو کردند.

آلبرتو مللونی تحصیل‌کرده‌ی تاریخ و تاریخ کلیسا است. او از سال ۱۹۸۲ وارد موسسه‌ی بلونیا شده و در دانشگاه‌های بولونیا، رم ۳و مودنا تدریس می‌کند. او رییس دفتر پلورالیسم دینی و صلح در یونسکو است. مللونی تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری شده که از آن جمله‌ می‌توان به جایزه کاپری برای تاریخ، مدال پوشکین، جایزه نیتی در ۲۰۱۶ اشاره کرد. او بیش از چهارصد مقاله و چندین کتاب در زمینه تاریخ ادیان نوشته است.

 در این دیدار علاوه بر هیات ایتالیایی، مهدی فیروزان، مدیر عامل، علی‌اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی و امور بین‌الملل، فرح نظری، مدیرعامل شرکت شهر کتاب و زهرا رفعت‌نژاد و حانیه اینانلو از دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا نیز حضور داشتند.

در این جلسه طرفین درباره‌ی فعالیت‌های فرهنگی موسسه‌ی شهر کتاب و بنیاد علوم مذهبی بلونیا توضیحاتی ارائه کردند. پس از آن مقرر شد شهر کتاب بخشی از کتاب‌های درخواستی هیات ایتالیایی را تهیه و برای تجهیز کتابخانه به پالرمو ارسال کند.

از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه، امکان برقراری و تبادل فرهنگی میان دو کشور بود تا با برگزاری نشست‌های مشترک بستر مناسبتی برای فعالیت‌های ایران‌شناسی در ایتالیا فراهم شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST