کد مطلب: ۱۷۱۸۴
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷

«نگاه نو» به داریوش طلایی رسید

ایسنا: شماره ۱۱۹ فصلنامه «نگاه نو» با بخش ویژه موسیقی کلاسیک ایرانی با عکس روی جلد داریوش طلایی، موسیقی‌دان و نوازنده تار و سه‌تار منتشر شد.

به گزارش ایسنا، بخش ویژه این شماره با این مطالب همراه است: «چرا می‌گوییم موسیقی کلاسیک ایرانی؟» از بابک خضرایی، «داستان دستگاه» از ساسان فاطمی، «سرآمدان موسیقی کلاسیک ایرانی» از تارا الله‌وردی، «رصد تؤامان سه ستاره: مهدی قلی‌هدایت، علی‌نقی وزیری، عارف قزوینی» از محمدرضا فیاض، «مقرنس‌های ناپیدای آسمان و آوای شجریان» از بهروز غریب‌پور و «داریوش طلایی: موسیقی‌دان، نوازنده سه‌تار و تار» گفت‌وگوی علی میرزایی با داریوش طلایی.

در بخش‌ مقاله‌ها نیز این مطالب درج شده است: «جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه، دردنمونِ جامعه‌ای در حال گذار» از علیرضا مناف‌زاده، «افزایش شتابان نقدینگی و تورم مهارگسیخته» از طهماسب مظاهری، «جهانی بنشسته در گوشه‌ای؛ یارشاطر و ایران» از فخرالدین عظیمی، «جایزه نوبل صلح ۲۰۱۸ برای مقابله با استفاده از تجاوز به عنوان سلاح جنگی» از مهشید جعفری، «چرا جایزه نوبل ۲۰۱۸ ادبیات اهدا نشد؟» از طاهر جام‌برسنگ، «مینوی و مینورسکی، نگاهی به یادداشت‌های انتقادی مینوی بر مقالات مینورسکی» از محمد دهقانی و «چرا و چگونه چک و اسلواک باقی ماندم؟» از میکولا ریابچوک با ترجمه آبتین گل‌کار. 

در این مجله همچنین گفت‌وگوی جان هورگان با نوام چامسکی با ترجمه محسن قائم‌مقامی با عنوان «ترامپ و متحدانش» منتشر شده است. 

در بخش ادبیات این شماره از فصلنامه «نگاه نو» هم این مطالب منتشر شده است: «جنگ، مرگ، و دیگر هیچ در شعر شاعران بریتانیایی» (به مناسب یکصدمین سال پایان جنگ‌جهانی اول) از نرگس انتخابی، «پریشان‌حواس» از ماریو بندتی با ترجمه لیلا میناوی و «پنجره طبقه پنجم» از حسن بلاسم با ترجمه نرگس قندیل‌زاده. 

رویدادها و گزارش‌ها و کتاب و کاریکاتور دیگر بخش‌های شماره ۱۱۹ فصلنامه «نگاه نو» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی علی میرزایی هستند که در ۲۵۸ صفحه با شمارگان ۴۶۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST