کد مطلب: ۱۷۲۶۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷

مشهورترین رمان جنایی ژاپن به فارسی ترجمه شد

مهر:  نشر چترنگ ترجمه‌ای از کتاب «فداکاری مظنون X» به قلم کیگو هیگاشینو نویسنده  ژاپنی را که صاحب جوایز ادبی متعددی شده و یکی از مطرح ترین آثار ادبی سال‌های اخیر آسیای دور به شمار می‌رفته را منتشر کرد.

این رمان روایتی است از زندگی یاسکو که مادری است مهربان. او با تنها دخترش زندگی آرامی دارد تا اینکه سروکله همسر سابقش  پیدا می‌شود و آرامش آنها را بر هم می‌زند. بعد از دقایق هولناکی که بر یاسکو و دخترش می‌گذرد، کمکی ناخوانده از همسایه ریاضی‌دانشان، ایشیگامی به آنها می‌شود و پای کاراگاه کوساناگی را به ماجرا باز می‌کند. وقتی کارگاه در تلاش است تا تکه‌های پازل اتفاقات آن شب را کنار هم بچیند با پیچیده‌ترین و مرموزترین پرونده عمرش مواجه می‌شود. پرونده‌ای که هیچ کدام از اتفاقات آن با هم جور در نمی‌آید.

محمد عباس آبادی مترجم این اثر در بخشی از مقدمه کوتاه این رمان می‌نویسد: هیگاشینو  تنها رمان‌های جنایی و کارگاهی می‌نویسد و گاهی نیز در حوزه ادبیا کودکان فعالیت می‌کند. تا به امروز  از او نزدیک به هشتاد اثر منتشر شده است و می‌توان او را یکی از مهمترین نویسندگان حوزه ادبیات چنایی در ژاپن و از نویسندگان مهم دهه‌های اخیر در این کشور دانست.

مجموعه رمان «فداکاری مضنون X » از این نویسنده تحسین‌شده‌ترین رمان اوست که در سال ۲۰۰۵ ذر ژاپن منتشر شده و برنده چهار جایزه ادبی در این کشور و نیز نامزد جایزه ادبی ادگار و  نامزد جایزه ادبی بری شده و از سوی انجمن کتابخانه‌های آمریکا  به عنوان بهترین رمان جنایی سال ۲۰۱۲ انتخاب شده است. از این اثر همچنین سه اثر سینمایی در ژاپن، کره و چین اقتباس شده است و به زودی اقتباسی به زبان انگلیسی نیز از آن ساخته خواهد شد.

این رمان با قیمت ۴۴ هزار تومان و در ۳۷۶ صفحه منتشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST