کد مطلب: ۱۷۳۸۷
تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷

یکه‌تازی «تحصیل‌کرده»‌ در لیست پرفروش‌ها

ایسنا:‌ کتاب «‌تحصیل‌کرده»‌ نوشته «‌تارا وست اور» برای چهل‌وششمین هفته متوالی جزء پنج کتاب پرفروش داستانی نیویورک‌تایمز است.
به گزارش ایسنا، وب‌سایت نیویورک‌تایمز هرهفته لیستی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها را در بخش‌های داستانی و غیرداستانی منتشر می‌کند. کتاب «‌تحصیل‌کرده»‌ را که در سال ۲۰۱۸ توسط همین نشریه به عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر سال معرفی شده بود می‌توان اقدامی شجاعانه و نوآورانه قلمداد کرد. نویسنده این کتاب به عنوان کوچک‌ترین فرزند یک خانواده ۹ نفره در آیداهو بزرگ شد. او در شرایطی زندگی می‌کرد که تا زمانی که به کالج برود حتی شناسنامه نداشت و نتوانست به مدرسه برود. دوران کودکی‌اش اغلب در کمک به مادرش به عنوان یک قابله غیرمجاز و پدرش که به پارانویا مبتلا بود در یک زباله‌دان ضایعات فلزی سپری شد. او با غلبه بر این شرایط توانست از دانشگاه کمبریج مدرک دکتری تاریخ دریافت کند. شرایط زندگی او، اراده‌اش و تشنگی بی‌پایانش برای یادگیری در این کتاب خاطرات جذاب گنجانده شده است.
کتاب «تحصیل‌کرده» درحالی در جایگاه دوم این لیست قرار گرفته که کتاب «شدن» نوشته «‌میشل اوباما»‌ که اخیرا توجه بسیاری را به خود جلب کرده برای هشتمین هفته متوالی در صدر این لیست قرار دارد. بانوی اول سابق ایالات‌متحده در این کتاب به مرور خاطرات خود را از دوران کودکی تا زمانی که به کاخ سفید پا گذاشته، روایت کرده است.
کتاب «تحصیل‌کرده»‌ نامزد جایزه منتقدان ملی،‌ مدال «کارنگی» و برنده جایزه «‌گودریدزر» در سال ۲۰۱۸ شد. «گودریدرز» جایزه‌ای است که هرساله برنده آن مستقیما از سوی مخاطبان انتخاب می‌شود.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST