کد مطلب: ۱۷۵۸۲
تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

و تو چه می‌دانی درد یعنی چه؟

آذربایجان پیوندهای تاریخی و فرهنگی دیرینه‌ای با ایران و مردم آن دارد. مردمی که در این گستره زندگی می‌کنند از گذشته‌های دور سرگذشتی یکسان و گروه‌هایی از آن‌ها زبان و دینی یکسان با ایرانیان داشته‌‌اند. پیوندهای فرهنگی ایران و منطقه‌ی قفقاز کمابیش ادامه دارد و مرکز فرهنگی شهر کتاب با تشکیل «پل ادبی ایران و آذربایجان» و دعوت از نویسندگان و شاعران به معرفی تحولات ادبی معاصر دو کشور برای مخاطبان اهتمام دارد.

به تازگی کتاب «و تو چه می‌دانی درد یعنی چه؟» مجموعه اشعار سلیم باب‌‌اله‌اوغلو با ترجمه‌ی صالح سجادی به همت نشر چشمه منتشر شده است. سلیم باب‌‌اله‌اوغلو از مهم‌ترین چهره‌های جریان موج نو شعر جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود و آثارش به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، روسی، آلمانی، لهستانی و چندین زبان دیگر ترجمه شده است. وی برنده‌ی چندین جایزه‌ی ملی و بین‌المللی و دبیر اتحادیه‌ی نویسندگان جمهوری آذربایجان است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۷ اسفند  ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «و تو چه می‌دانی درد یعنی چه؟» اختصاص دارد که با حضور سلیم باب‌‌اله‌اوغلو، احمد پوری، اسماعیل امینی، مصطفی مستور و صالح سجادی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST