کد مطلب: ۱۷۵۹۵
تاریخ انتشار: شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷

انتشار کتاب محمد مقدم با کوشش کامیار عابدی

مهر:  انتشارات مروارید کتاب «محمد مقدم» را به کوشش کامیار عابدی با موضوع نگاهی زندگی و شعر محمد مقدم از زبان جمعی از اهالی ادبیات و با نگاهی منتقدانه به آثار و اشعار این شاعر منتشر کرد.

عابدی در مقدمه‌اش بر این اثر درباره آن نوشته است: در این کتاب جدای از اینکه سه دفتر از سروده‌های محمد مقدم در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد  با زندگی وی نیز آشنا می‌شویم و همچنین نوع، ساخت زمینه فکری و ادبی و تاریخی شعرهای او را خواهیم شناخت. نیز در حدی که امکان ‌پذیر است از شناسایی مقدم زبان‌شناس و زبان ورز نیز کوتاهی نشده است.

این کتتاب در بخش ابتدایی خود به معرفی محمد مقدم در مقام یک شاعر و زبان‌شناس پرداخته است. در بخش دوم کتاب از زبان ایرج افشار، محمدرضا باطنی، فریدون بدره‌ای، علی‌محمد حق‌شناس، محمدرضا شفیعی کدکنی، پرویز ناتل خانلری، هرمز میلانیان، سیف‌الدین نجم‌آبادی، ناصر وثوقی، قاسم هاشمی‌نژاد و نیما یوشیج به معرفی شعر و نگاه شاعرانه این شاعر پرداخته شده است.

در ادامه کتاب نیز سه دفتر شعر راز نیمشب، بانگ خروس و باز گشت به الموت از وی برای مخاطبان منتشر شده است.

کتاب همچنین در بخش پایانی خود نیز به تحلیل زبان‌شناختی از آثار این شاعر پرداخته است.

محمد مقدم در مقام یک استا و پژوهشگر رشته زبان‌شناسی  درس‌خوانده در دانشگاه‌های نیویورک و پرینستون بوده و در سال ۱۳۴۳ موفق شد رشته زبان‌شناسی را در دانشگاه‌های ایران بنیان بگذارد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST