کد مطلب: ۱۷۷۳۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

رشد چشمگیر فروش کتاب‌های سیاسی در بریتانیا

ایسنا: به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،‌ بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در کنفرانس نمایشگاه کتاب لندن،‌ در سال ۲۰۱۸ کتاب‌های شامل عناوین سیاسی از رشد بسیار سریع ۱۷۰ درصدی در شاخه کتاب‌های غیرداستانی برخوردار بوده‌اند. با وجود کتاب «آتش و خشم»‌ نوشته «مایکل وولف»‌ که با فروش ۲.۵ میلیون پوندی مواجه شد و کتاب «چرا دیگر با سفیدپوستان درباره ‌نژادپرستی حرف نمی‌زنم» نوشته «‌رنی ادو لاج»‌ که بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از آن به فروش رفت، فروش کتاب‌های سیاسی در سال گذشته به رقم کلی ۲۰.۴ میلیون پوند رسید؛ این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۱۶ معادل ۱۱.۷ میلیون دلار بود.

بسیاری از کتاب‌های سال گذشته از جمله کتاب «‌وولف»، کتاب «‌وحشت»‌ نوشته «باب وودوارد»‌ و «اگر فقط آن‌ها انگلیسی صحبت نمی‌کردند»‌ نوشته «‌جان ساپل»، به «‌دونالد ترامپ» مربوط هستند. اما خوانندگان به دنبال آثار کلاسیک‌تری نیز بودند. بیش از ۲۰ هزار نسخه از «یادداشت‌هایی درباره ناسیونالیسم» نوشته «جورج اورول» به فروش رفت و این اثر را به سیزدهمین اثر پرفروش سیاسی سال گذشته تبدیل کرد. همچنین «بیانیه حزب کمونیست» نوشته «کارل مارکس» با فروش بیش از ۱۶ هزار نسخه در رده پانزدهم این لیست قرار گرفت.

آثاری همچون «قصه‌های شب برای دختران سرکش»‌ که در ستایش نقش زنان در تاریخ نوشته شده است به رشد این آمار در شاخه کتاب‌های غیرداستانی کودکان که به گفته‌ «نیلسن بوک» با افزایش ۳۰ درصدی در سال گذشته و فروش ۵۹۰ هزار نسخه بیشتر از سال ۲۰۱۷ مواجه شده، کمک کرده است. با این حال از دیگر عواملی که سبب رشد آمار فروش کتاب‌های غیرداستانی کودکان شده است می‌توان به داستان‌های الهام‌بخش برای کودکان  همچون «تو خارق‌العاده هستی» نوشته «متیو سید» که برای کمک به ارتقای اعتماد به نفس کودکان نوشته شده است، اشاره کرد.

 «‌جک توماس» مدیر نمایشگاه کتاب لندن در این‌باره بیان کرد: این رشد نشان‌دهنده اهمیت نقش حیاتی کتاب در ایجاد درک عمیق‌تر از جهان است.

همچنین مالک «واتر استونز»، بزرگترین فروشگاه‌ زنجیره‌ای ‌کتاب در بریتانیا گفت: در ابتدا فروش بسیاری از کتاب‌های مربوط به اتحادیه اروپا و همه‌پرسی و مسائل مربوط به «برگزیت» را علت فروش بالای کتاب‌های سیاسی درنظر می‌گرفتم، اما با وجود رای‌گیری ماه ژوئن و انتخابات ایالات متحده، آمار فروش این کتاب‌ها بیش از پیش با افزایش روبه‌رو شد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST