کد مطلب: ۱۷۸۶۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

از سایه تا سیمین

 


 

ایسنا: اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام ۱۲ خیابان و معبر به نام شعرا و هنرمندان بنام کشور رای موافق دادند که در میان اسامی نام علی حاتمی، هوشنگ ابتهاج و سیمین دانشور به چشم می خورد.

 اعضای شورای شهر تهران  در دستور جلسه نامگذاری و تغییر نام معابر، تصمیم گرفتند که نام ۱۲ کوچه به نام ۱۲ شاعر و اصحاب هنر نامگذاری شود.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه به پیشنهاد انجمن شاعران که در خیابان شهید کلاهدوز قرار دارد مقرر شد که ۱۲ کوچه در اطراف خانه شاعران به نام شعرای بنام ایران زمین نامگذاری شود گفت: بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که خیابان بیستون به نام «محمود شاهرخی»، خیابان کاوه شرقی به نام «حسین منزوی»، خیابان ارغوان به نام «امیر هوشنگ ابتهاج»، کوچه ۱۸۶ غربی به نام «شهید مجید احدی»، یک میدان بی‌نام به نام «افق»، یک میدان بی‌نام دیگر در منطقه ۶ در شهرک والفجر به نام «علی حاتمی»، پل بی‌نام حد فاصل تقاطع خیابان حافظ و خیابان آیت الله طالقانی به نام «حافظ» و پل بی‌نام در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ به نام «چهارسو»، بن بست منصور به نام «یحیی مافی»، کوچه رهبری به نام «سیمین دانشور»، کوچه دوازدهم به نام «علی معلم» نامگذاری شود.

وی افزود همچنین پیشنهاد می‌شود خیابان ۱۰ متری دوم در محله مسعودیه در منطقه ۱۵ به نام «شهید ابراهیم صفا» کوچه ۵۰ در محله تختی به نام «شهید بایرامعلی اسکندری» و بن بست سی و هشتم در محله تهرانسهر به نام سردار شهید رضا صداقت نامگذاری شود.

همچنین ناهید خداکرمی پیشنهاد داده که اشعار معروف شاعران در کنار سردیس و یا نام کوچه و خیابان‌ها قید شود.

به گزارش ایسنا، شورای شهر تهران با اکثریت آرا به تغییر نام این خیابان‌ها بجز دو مورد رأی مثبت داد. بر این اساس مقرر شد تغییر نام پل‌هایی به چارسو و حافظ برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی برگشت داده شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST