کد مطلب: ۱۷۸۷۹
تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

دو اثر تازه از نوام‌چامسکی به فارسی ترجمه شد

مهر: دو ترجمه تازه از آثار نوام چامسکی فیلسوف معاصر با ترجمه محسن عسکری جهقی با عنوان «امپراتوران و دزدان دریایی» و «غزه در بحران» از سوی نشر ثالث روانه بازار کتاب شد.

کتاب «امپراتوران و دزدان دریایی» که با موضوع تروریسم بین‌المللی در جهان با تمرکز بر منطقه مدیترانه نوشته شده است در قالب مجموعه‌ای از مقالات به نقد رفتار و عملکرد آمریکا در خاورمیانه و حوزه مدیترانه پرداخته است.

چامسکی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب آورده است: اکنون که این سطرها را می‌نویسم رسانه‌ها گزارش داده‌اند: «سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران که عمر خود را در سایه برای اقدامات تروریستی! سپری کرده و چندین سرباز آمریکایی را در عراق کشته است، سرانجام از سایه برون آمد و آفتابی شد» اینگونه اظهار نظرها آنقدر تکراری است که هیچ توجهی را به خود جلب نمی‌کند اما درست به همین دلیل می‌تواند بسیار جالب و آموزنده باشد. قطع به یقین این آمریکا بود که به عراق یورش برد و در اقدامی تجاوز کارانه و غیر قانونی، این کشور را با خاک یکسان کرد. پرسش اینجاست: چگونه سربازانی که در دفاع از خود با متجاوزان مقابله می‌کنند و مهاجمان را می‌کشند «اقدامی تروریستی» انجام می‌دهند؟ تنها در یک صورت می‌توان ندافعان را تروریست خواند و آن زمانی است که مهاجمان برای خود امتیازات ویژه قائل باشند که به آنها حق بدهد تا عامدانه به کشوری یورش ببرند و هر آنچه را می‌بینند نابود کنند و در مقابل هر کس را که به مقاومت بر می‌خیزد و با آنها مقابله می‌کن متهم کنند به این که اقدامی تروریستی انجام داده است.

این کتاب در ۴۰۰ صفحه با قیمت ۴۵ هزار تومان از سوی نشر ثالث منتشر شده است

کتاب «غزه در بحران» نیز حاصل کوشش‌های محققی با عنوان جان بارت است که مصاحبه‌ای با چامسکی درباره فلسطین در سال ۲۰۰۷ انجام داده و استقبال از آن مصاحبه وی را به صرافت گردآوری این کتاب انداخته است.

در این کتاب مصاحبه بارت با چامسکی در سال ۲۰۰۷ و نیز مصاحبه‌ای با حضور چامسکی و ایلا پاپه در همین موضوع در کنار مجموعه‌ای از مقالات پژوهشی مؤلف درباره مداخلات آمریکا و اسرائیل در موزع فلسطین و غزه و نیز مقاله‌ای درخشان از چامسکی درباره غزه با عنوان «غزه ۲۰۰۹: تمامی این درندگان را یکجا نابود کنید) درج شده است

این کتاب در ۲۹۶ صفحه با قیمت ۳۵ هزار تومان از سوی نشر ثالث منتشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST