کد مطلب: ۱۷۹۹۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

کتابی برای معرفی روزنامه‌نگاری «‌مارکز»

ایسنا: کتاب جدیدی با عنوان «رسوایی قرن»‌ به زندگی «‌گابریل گارسیا مارکز» از بعد حرفه‌ روزنامه‌نگاری می‌پردازد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز،‌ «گابریل گارسیا مارکز» در طول حیات خود برای روزنامه‌ها و مجله‌های مختلفی روزنامه‌نگاری و در مجموع شش انتشارات تاسیس کرد. او جایی بیان کرده بود: «نمی‌خواهم برای رمان «صد سال تنهایی» و یا برای دریافت جایزه نوبلم در یادها بمانم، بلکه می‌خواهم مردم من را بیشتر به عنوان یک روزنامه‌نگار بشناسند.»

«گابریل گارسیا مارکز» از روزنامه‌نگاری به عنوان "بهترین شغل جهان" و "یک نیاز زیستی انسان" یاد کرده است. او معتقد بود که روزنامه‌ها و مجله‌ها تنها در انتقال اطلاعات نقش ندارند بلکه در تولید آن نیز سهم دارند.

یک مجموعه جدید از زندگی روزنامه‌نگاری «‌گابریل گارسیا مارکز» به نام «‌رسوایی قرن»‌ نشان می‌دهد حرفه‌ روزنامه‌نگاری تا چه حد در زندگی این نویسنده نقش مهمی داشته است.

مرکز رویدادهای بیشتر مقالات او در این کتاب همچون دیگر آثار او در کلمبیا است. بسیاری از بهترین قسمت‌های کتاب «‌رسوایی قرن» مقالاتی با موضوعاتی همچون آرایشگران، سفرهای هوایی و فیلم‌ها هستند.

کتاب «رسوایی قرن» شامل ۵۰ مقاله است که طی سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۴ منتشر شده‌اند. این یکی از دو کتاب جدیدی است که در رابطه با زندگی و حرفه‌ «‌گابریل گارسیا مارکز» منتشر شده است. کتاب «‌تنهایی و همنشینی» دیگر اثر درخشان در وصف زندگی «گابریل گارسیا مارکز» ‌است که «سیلوانا پاترنوسترو»‌ روزنامه‌نگار کلمبیایی ویراستاری آن را به عهده داشته و «ادیس گروسمن» آن را ترجمه کرده است.

«گابریل گارسیا مارکز» از بزرگ‌ترین چهره‌های ادبیات اسپانیولی‌زبان و آمریکای لاتین بود که در سال ۱۹۸۲ به جایزه‌ نوبل ادبیات دست یافت. «گابو» به ‌عنوان پیشتاز سبک «رئالیسم جادویی» شهرت داشت.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST