کد مطلب: ۱۸۱۷۱
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

معرفی یکی از پدران رئالیسم جادویی به مخاطبان ایرانی

مهر: جواد عاطفه مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ترجمه کتاب «ارواح اتاق زیرشیروانی» نوشته انریکه اندرسون ایمبرت به‌تازگی توسط انتشارات کوله‌پشتی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب نخستین مجموعه‌داستانی است که از این نویسنده در ایران منتشر می‌شود.

وی افزود: اندرسون نویسنده مهم آرژانتینی است که تا به حال برای مخاطبان ادبیات در کشورمان ناشناخته بود و یکی از نویسندگانی است که به کوتاه‌نویسی شهرت دارد. او در واقع کوتاهِ کوتاه می‌نوشت و جهان‌های باشکوهی در آثارش خلق می‌کرد. گابریل گارسیا مارکز این نویسنده را استاد تخیل‌پردازی ادبیات آمریکای لاتین می‌داند. بورخس هم او را خیال‌پردازترین نویسنده سرزمین خیال‌ها دانسته است. در کل از این نویسنده به‌عنوان یکی از پدران سبک رئالیسم جادویی یاد می‌کنند.

این مترجم در ادامه گفت: انریکه اندرسون ایمبرت، علاوه بر نویسندگی به روزنامه‌نگاری، تاریخ‌پژوهشی و نقد ادبی هم می‌پرداخت و همچنین از استادان مهم دانشگاه هاروارد بوده است. او از جمله خلاق‌ترین نویسندگان سبک داستان‌نویسی «میکرو» است که داستان‌هایش تلفیقی از خیال و رئالیسم جادویی هستند. سبک و مکتب این نویسنده توسط نویسندگانی چون مارکز یا میگل آنخلو آستوریاس و آلخو کارپانتیه به بالاترین سطح خود رسید.

عاطفه گفت: مجموعه‌داستان‌های کوتاه «ارواح اتاق زیرشیروانی» به‌تازگی منتشر شده و به بازار آمده که داستان‌هایش ویژگی‌هایی را که اشاره کردم، دارند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST