کد مطلب: ۱۸۲۱۴
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

انتشار «ایده‌‏هایی عجیب از فیلسوفان بزرگ تاریخ»

ایسنا:  کتاب «سرهم‏‌بندی نکن» با عنوان فرعی «ایده‌‏هایی عجیب از فیلسوفان بزرگ تاریخ» نوشته گری هیدن با ترجمه شهاب‌الدین عباسی منتشر شد.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: همان طور که از عنوان فرعی‌ کتاب پیداست، به بررسی نظریات عجیبی می‌پردازد که  از سوی اندیشمندان و فلاسفه مطرح شده است.  به عنوان نمونه با خواندن کتاب «سرهم‌بندی نکن» می‌توان دریافت که بزرگ‌ترین فلاسفه جهان ادعا کرده‌اند که اسب تک‌شاخ وجود دارد، جهان چیزی جز اعداد نیست، ذهن تاثیری روی رفتار ندارد و...
گری هیدن، فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور انگلیسی، در این کتاب به سراغ این ادعاهای شگفت‌آور رفته و با زبانی ساده و طنازانه، آن‌ها را بررسی و تشریح کرده است. مثلا به این موضوعات پرداخته است: چرا  نیچه به این نتیجه رسید که خدا مُرده؟ جان‌ لاک بر چه مبنایی معتقد بود که پرتقال‌ها پرتقالی‌رنگ نیستند؟ چرا قدیس آگوستین بر این باور بود که نوزادان گناهکارند و مستحق رفتن به دوزخ؟ چرا شوپنهاور می‌گفت جهان ما بدترین جهان ممکن است؟ کارما و مکافات عمل چیست؟ دن براون بهتر است یا شکسپیر؟ آیا رنج پایانی دارد؟ قمار پاسکال بر سر وجود خدا چه بود؟ و...
پیتر کیو، نویسنده کتاب «آیا روبات می‌تواند انسان باشد؟» درباره  کتاب «سرهم‌بندی نکن»  گفته است: کتابی سرزنده و سرگرم‌کننده. بعضی از فلاسفه بزرگ را در  عجیب‌ترین و حیرت‌انگیزترین شکل‌شان نشان می‌دهد.
شهاب‌الدین عباسی که ترجمه این کتاب را انجام داده، از چهره‌های نام‌آشنا در تالیف و ترجمه‌ کتاب‌های عرصه اندیشه، عرفان و فلسفه است و بیش از ۴۰ عنوان کتاب در کارنامه‌اش دیده می‌شود.
کتاب «سرهم‌بندی نکن» در ۲۲۴ صفحه و با بهای ۳۰ هزار تومان از سوی نشر خزه به کتاب‌فروشی‌ها راه یافته است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST