کد مطلب: ۱۸۲۱۹
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

شماره‌ی جدید «نگاه نو» منتشر شد

ایسنا: شماره ۱۲۱ مجله «نگاه نو» با بخش ویژه «علم، دانشگاه، جامعه» منتشر شد.

 این شماره از مجله «نگاه نو» با این مقالات همراه است: «درباره فقر: در جهان، در اتحادیه اروپا، در بریتانیا، در ایران» نوشته احمد سیف، «جباریت» نوشته استیون گرین‌بلت با ترجمه آبتین گلکار، «استحکام جامعه مدنی، شرط اثربخشی مقابله با فساد» نوشته ناصر محامی، «درآمدی به معناشناسی حافظ - بخش پایانی» از داریوش آشوری، «سرگذشت رباعیات عمر خیام» نوشته آلفرد مکینلی ترهیون با ترجمه مصطفی حسینی و «تأملی در کارنامه گلی ترقی، بزرگ‌بانوی عشق  و روح و خاطرات» از مهدی خاتمی.

همچنین در بخش ویژه این شماره از مجله با عنوان «علم، دانشگاه، جامعه» این مطالب به چاپ رسیده است: «دانشگاه ناپایدار» نوشته حسین معصومی همدانی، «همیشه و همه جا واقعیت را گفته‌ام و خواهم گفت» گفت‌وگو با یوسف ثبوتی، «دولت و آموزش عالی: چند اشاره» نوشته سیاوش شهشهانی، «تحول دانشگاه مدرن» از محمدرضا خواجه‌پور و «نگاهی به تاریخچه، هدف‌ها، و محتوای نظام عمومی آموزش علم و فناوری» نوشته حسین شیخ‌رضایی.

در بخش نقد و نظر هم این مطالب را می‌خوانیم: «سوگ‌سروده‌های مهاجرت» (درباره بررسی پدیده مهاجرت در پنج رمان برجسته اقلیم کردستان)  از سیداحسان زاده‌سید، «سرآغاز کتابخانه ملی ایران» نوشته سیدفرید قاسمی، «گفتیم، گوش شنوا نبود» (پاسخ به مقاله محمد مالجو با عنوان «مبارزه با غول نقدینگی: بار اصلاح به دوش چه کسانی است؟») از طهماسب مظاهری و «پاسخ به منتقدان» از بهروز غریب‌پور.

«کورای بی‌پروا» نوشته لنگستن هیوز با ترجمه ملیکا رمزی در بخش داستان این شماره از «نگاه نو» منتشر شده است.

همچنین «دو جایزه بزرگ برای دو استاد بزرگ»، «احمد اقتداری: بزرگمرد لارستان ۱۳۰۴-۱۳۹۸»، «بهمن کشاورز: مدافع استقلال وکیلان» و «جمشید مشایخی: از تئاتر تا سینما» در بخش «رویدادهای» این شماره چاپ شده است.

در بخش «کتاب، کاریکاتور» هم «نبض امروز»، «انتقاد کتاب ۳۰» و «تازه‌های کتاب» منتشر شده است.

 شماره ۱۲۱ فصلنامه «نگاه نو» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی علی میرزایی با شمارگان ۴۵۰۰ نسخه و بهای ۳۰هزار تومان منتشر شده است. مژده دقیقی، محمد دهقانی، رضا رضایی، آبتین گلکار و حسین معصومی همدانی از هیئت مشاوران این فصلنامه هستند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST