کد مطلب: ۱۸۲۵۷
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸

اقتباس سینمایی از کتاب منتشرنشده نویسنده «من پیش از تو»

مهر: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، رمان جدید جوجو مویز نویسنده «من پیش از تو» توسط اول پارکر راهی پرده‌های نقره‌ای می‌شود.

امتیاز اقتباس از این رمان با عنوان «دهنده ستاره‌ها» توسط یونیورسال پیکچرز خریداری شده است.

این در حالی است که این کتاب هنوز به بازار نیامده و پنگوئن رندوم هاوس آن را ماه اکتبر (مهر) به بازار می‌فرستد.

«دهنده ستاره‌ها» جدیدترین رمان مویز است. کتاب‌های قبلی این نویسنده ۴۰ میلیون نسخه فروش داشته و چندین فیلم سینمایی با اقتباس از آنها ساخته شده است.

رمان جدید وی که بر مبنای ماجرایی واقعی نوشته شده، در دوران فشار شدید اقتصادی در کنتاکی می‌گذرد و داستان گروهی از زنان جوان فوق‌العاده را روایت می‌کند که سعی دارند تا دانش و قدرت را به جامعه دورافتاده کوهستانی خود منتقل کنند.

آلیسون اوون تهیه‌کننده «نجات آقای بنکس» و دبورا هیوارد تهیه‌کننده «گربه‌ها» این فیلم را تهیه می‌کنند.

خود مویز تهیه‌کننده اجرایی خواهد بود. اوون و مویز پیش از این برای اقتباس از رمان پرفروش مویز یعنی «من پیش از تو» با هم همکاری کرده بودند. در آن فیلم امیلیا کلارک و سم کالفین بازی کرده بودند و فیلم ۲۰۰ میلیون دلار فروش کرد.

پارکر برای نوشتن فیلمنامه فیلم‌های چندگانه «بهترین هتل عجیب مریگولد» شناخته شده است. اولین فیلم از این مجموعه فیلم کمدی انگلیسی، سال ۲۰۱۱ به کارگردانی جان مدن و بر مبنای رمانی با نام «این چیزهای احمقانه» نوشته دبورا موگاچ ساخته شد.

اول پارکر با یونیورسال پیوندی قوی دارد و تابستان پیش ادامه «ماما میا!» را با عنوان «ماما میا! دوباره شروع کنیم» ساخته بود. این ادامه در سراسر دنیا با اقبال روبه‌رو شد و ۳۹۵ میلیون دلار فروش کرد که ۱۲۱ میلیون دلار آن در باکس آفیس آمریکا بود.

این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ۵۰ ساله انگلیسی فیلم‌نامه‌نویس ادامه «ماما میا!» در سال ۲۰۱۸ هم بود و کارگردانی «تصور کن؛ من و تو» را سال ۲۰۰۵ و «حالا خوب است» را نیز سال ۲۰۱۲ انجام داده است.

او به تازگی کمک کرد تا اقتباسی از کتاب کودک مت هیگ با عنوان «پسری به نام کریسمس» برای نت فلیکس ساخته شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST