کد مطلب: ۱۸۲۹۲
تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸

کتاب جدیدی از ابوتراب خسروی منتشر شد

ایسنا: کتاب تازه ابوتراب خسروی با نام «حاشیه‌ای بر مبانی داستان» منتشر شد.

 این کتاب جزء آثار نظری ابوتراب خسروی درباره‌ داستان و داستان‌نویسی است که در ۱۴۴ صفحه و با قیمت ۱۹۰۰۰ تومان در  نشر نیماژ منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است.


در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: کتاب «حاشیه‌ای بر مبانی داستان» شامل یک مقدمه و ۱۵ فصل با نام‌هایی همچون «شکل نوشتن»، «خیال»، «ماهیت داستان»، «موضوع روایت»، «زاویه دید»، «چگونگی شکل‌گیری داستان»، «گفت‌وگو در داستان» و... است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به داستان و داستان‌نویسی مفید باشد.

همچنین در بخشی از نوشته پشت جلد کتاب  «حاشیه‌ای بر مبانی داستان» آمده است: ابوتراب خسروی بی‌اغراق تاثیرگذارترین رمان‌ها را در کارنامه‌ ادبی خود داشته و توانسته است فرم‌های بدیع و روایت‌های خلاقانه‌ای در داستان‌ها و رمان‌هایش ارائه کند و چه کسی بهتر از نویسنده‌ای تا بدین پایه مجرب برای انتقال تجربه‌های نغز داستان‌نویسی‌اش. بایست دقت کرد که خسروی صرفاً تئوری‌پرداز نیست که گزاره‌های غیرعملی و انتزاعی صادر کند؛ او رمان‌نویسی‌ است بسیار موفق و در عین حال مسلط بر نظریه‌های ادبی و اگر در خصوص مبانی داستان‌نویسی حاشیه‌پردازی و نظرورزی می‌کند به‌طور دقیق مابه‌ازاهایش را می‌شناسد و می‌تواند خواننده را پابه‌پا راهبری کند تا با مداقه‌هایش تصویری روشن، یگانه و راهگشا از جهان داستان و داستان‌نویسی به‌دست دهد...

پیش‌تر هم کتاب دیگری در همین زمینه با نام «در حاشیه‌ی داستان» به قلم ابوتراب خسروی در همین نشر منتشر شده بود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST