کد مطلب: ۱۸۶۸۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

گویا خانم نویسنده نژادپرست بود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، منتقدان معتقدند نویسنده مشهور بریتانیایی انید بلایتون آن‌قدرها هم که تصور می‌شود، دیدگاه‌های انسانی نداشته است.

در حالی که قرار بود سکه ۵۰ پنسی حاوی چهره او برای یادبود این نویسنده وارد جریان شود، اکنون مشخص شده مدتی پیش این امر به تعویق افتاد زیرا مطرح شده است که او دارای دیدگاه‌های تبعیض نژادی و جنسیتی بوده است.

اعضای گروه ضرب سکه سلطنتی بریتانیا اعلام کردند خالق آثار «پنج معروف»، «نادی» و «هفت مخفی» یک فرد نژادپرست با دیدگاه‌های تبعیض جنسیتی بوده که «نویسنده‌ای نبوده که خیلی مورد احترام باشد».

این سکه باید در نوامبر ۲۰۱۸ منتشر می‌شد تا گذشت ۵۰ سال از مرگ این نویسنده پرفروش را جشن بگیرد. تصمیم گرفته شده مبنی بر لغو آن در برنامه محبوب «صبح بخیر بریتانیا» به بحث گذاشته شد و ریچاد مدلی مجری برنامه به انتقاد از آن پرداخت.

او گفت: «به نظر من اگر بخواهیم مثلاً در سال ۱۹۵۵ خطی بکشیم و از آنجا به عقب برگردیم می‌توان بر اساس ارزش‌های مدرن به انتقاد شدید از هر کسی پرداخت».

این مجری اضافه کرد: «خطوط اجتماعی وجود دارند که تغییر کرده‌اند و نمی‌توان افراد را بر پایه استانداردهای امروزی قضاوت کرد، بنابراین به نظر من چسباندن این صفت‌ها به انید بلایتون مسخره است».

یک سخنگوی ضرب سکه سلطنتی بریتانیا گفت: «هدف کمیته مشاوره این است که مطمئن شود موضوع‌های مورد تجلیل سکه‌ها گسترده، مشمول‌کننده و نماینده چشمگیرترین رخدادهای تاریخ ما هستند. به همین دلایل تک تک رخدادها تبدیل به یک سکه نخواهند شد».

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST