کد مطلب: ۱۸۸۴۷
تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸

درباره‌ی شر

از میان مسائل مورد بحث در فلسفه‌ی دین و الاهیات، یکی از قدیم‌ترین مسائلی که از دل زندگی انسان‌ها برخاسته و موجب دل‌مشغولی مؤمنان شده و حیات دینی آن‌ها را متلاطم کرده، وجود «شر» در جهان و ربط و نسبت آن با صفات خداست. همین امر فلاسفه و متالهین بسیاری را به سمت نظریه‌پردازی سوق داده است. کتاب «درباره‌ی شر» منتخبی از متون و مقالات کلاسیک و معاصر درباره‌ی مسئله‌ی شر است که زیر نظر نعیمه پورمحمدی ترجمه و از سوی انتشارات کتاب طه منتشر شده است.

در جلد نخست که به الاهیات سنتی اختصاص دارد پس از مرور تئودیسه‌های سنتی در ادیان، علل و عوامل ناکامی تئودیسه‌های سنتی از نظر متفکران مدرن پی‌گیری می‌شود. در جلد دوم که به بازنمایی پاسخ‌های جدید می‌پردازد، کوشش خلاقانه و تحول‌خواه الاهیات مدرن در پاسخ به مسئله شر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۶ مهر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب درباره‌ی شر ترجمه مقالات برگزیده در فلسفه و الاهیات شر اختصاص دارد که با حضور مهراب صادق‌نیا، محسن جوادی، نعیمه پورمحمدی و محمدحسین صالحی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST