کد مطلب: ۱۸۹۶۶
تاریخ انتشار: شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸

رمان «آزادی» منتشر شد

ایسنا: رمان «آزادی» نوشته جاناتان فرنزن با ترجمه شیما بنی‌علی راهی بازار شد.

این رمان با قیمت ۶۰ هزار تومان در انتشارات علمی منتشر شده است.

در معرفی ناشر از نویسنده و رمان «آزادی» آمده است: جاناتان فرنزن زاده ۱۷ اوت ۱۹۵۹ و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکاست. فرنزن در میزوری بزرگ شده و در رشته زبان آلمانی تحصیل کرده است. اولین رمانش با نام «شهر بیست و هفتم» در سال ۱۹۸۸ منتشر شد که با استقبال خوانندگان و منتقدان روبه‌رو شد. «تکان شدید» (۱۹۹۲)، «اصلاحات» (۲۰۰۱) و «پیوریتی» (۲۰۱۵) دیگر رمان‌های این نویسنده هستند که همگی در صدر پرفروش‌ترین آثار دنیا بوده‌اند اما مهمترین رمان این نویسنده «آزادی» است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده است. 

رمان «آزادی» سرگذشت زندگی خانواده‌ برگلاند و دوست صمیمی‌شان ریچارد کتز را نقل می‌کند، قصه‌ استفاده و سوء‌استفاده از آزادی‌ها، داستان آغاز و پایان عشق، عطش نوجوانی و حوادث دور از انتظار دوران بزرگسالی. حکایت این‌که چرا ما آدم‌ها با دوستان‌مان رقابت می‌کنیم، چطور به عزیزان‌مان خیانت می‌کنیم و چرا اوضاع هرگز آن‌طور که باید درست از آب درنمی‌آید. این رمان از دل آدم‌ها سخن می‌گوید و از دغدغه‌هایی حرف می‌زند که ما را وادار می‌کنند تا هر کاری در حق خودمان و دیگران بکنیم.

جاناتان فرنزن تاکنون توانسته برنده جوایزی همچون «گوگنهایم» و جایزه کتاب ملی آمریکا شود. رمان «اصلاحات» او نیز توانست جایزه بهترین رمان روزنامه نیویورک‌تایمز را از آن خود کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در تمجید از رمان آزادی نوشته بود: «این کتاب یک شاهکار است. رمان «آزادی» مانند همه‌ رمان‌های دیگر فقط یک قصه‌ مسحورکننده را بازگو نمی‌کند، بلکه با تلالو مداوم هوش اخلاقی زیاد نویسنده‌اش، دنیایی را برای ما روشن می‌کند که تصور می‌کنیم خوب می‌شناسیم.» به گفته‌ روزنامه گاردین، این کتاب شگفت‌انگیز است. در آغاز غم‌انگیز و سپس اعتیادآور است، و بعد با رضایت‌ خاطر فزاینده‌ای شما را مجاب می‌کند که این رمان نسبت به سایر رمان‌های معاصرش در سطح بالاتری قرار دارد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST