کد مطلب: ۱۹۰۱۰
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸

برنده‌ی جایزه‌ی «گنکور» معرفی شد

ایسنا:‌ جایره ادبی «گنکور» به‌عنوان مهم‌ترین جایزه ادبیات فرانسه جایزه سال ۲۰۱۹ خود را به رمان نوشته «ژان پل دوبوا» اعطا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه پاریزین فرانسه، هیات داوران ده‌نفره جایزه «گنکور» سرانجام رمان «همه انسان‌ها به یک روش زندگی نمی‌کنند» نوشته «ژان پل دوبوا» را به عنوان برنده نهایی این جایزه ادبی معرفی کرد.

«عطش» نوشته «املی نوتومب» رمان‌نویس بلژیکی، «‌سهم پسر» نوشته «ژان لوک کوتلمان» و «جهان بیرونی»‌ نوشته «اولیویه رولین»‌ سه اثر دیگری بودند که به عنوان نامزدهای نهایی جایزه ادبی «گنکور» در سال ۲۰۱۹ با رمان نوشته «ژان پل دوبوا» رقابت می‌کردند. 

داستان این رمان ۲۵۶ صفحه‌ای که بیست و دومین داستان بلند نوشته «ژان پل دوبوا» است و به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده، از زبان شخصیتی به نام «پل هانسن» روایت می‌شود که دو سال است در زندانی در شهر بوردو دوران سختی را پشت سر می‌گذارد. 

جایزه «گنکور» اولین‌بار در سال ۱۹۰۳ از سوی «ژول» و «ادمون گنکور» راه‌اندازی شد. اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل ۱۰ یورو دریافت می‌کند، اما جایزه غیررسمی «گنکور» که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده‌اش به ارمغان می‌آورد، بسیار باارزش‌تر از جایزه اصلی است. 

از برندگان سرشناس این جایزه می‌توان از «مارسل پروست» در سال ۱۹۲۹، «سیمون دوبووار» در سال ۱۹۵۴ و «پاتریک مودیانو»، برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۴ نام برد. سال گذشته «فرزندان‌شان پس از آن‌ها» نوشته «نیکلاس متئو» به عنوان برنده نهایی جایزه «گنکور» انتخاب شد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST